כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

סרקוזי לאובמה: "לא סובל את נתניהו, הוא שקרן"

ברק אובמה וניקולא סרקוזי שוחחו ביניהם על נתניהו, בלי לדעת שהמיקרופונים פתוחים • הכתבים התבקשו לשמור על מה ששמעו בסוד, ועמדו בכך עד ההדלפה

סרקוזי. צילום: ויקפדיה
סרקוזי. צילום: ויקפדיה

מה עושה עיתונאי ששומע בטעות שיחת טלפון מביכה, למשל כמו שיחה שבמהלכה מדבר נשיא צרפת ניקולא סרקוזי עם נשיא ארה"ב ברק אובמה...נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו?

אז זהו. תלוי את מי שואלים. עיתונאים ישראלים היו ממהרים לפרסם את המידע, ששים עליו כמוצאים שלל רב. אבל בצרפת, כך מתברר, הדברים פועלים אחרת - וגם עיתונאים יודעים להיות נימוסיים.

האירוע המביך אירע ביום חמישי שעבר, עת הוזמנו נציגי התקשורת לעיר קאן שבצרפת, כדי לסקר את כנס 20 הכלכלות העשירות בעולם - ה-G20.

טעות אנוש גרמה לכך שהמיקרופונים נותרו פתוחים, והכתבים יכולו להאזין לשיחת טלפון פרטית בין סרקוזי לאובמה, שהדבר האחרון בו היו רוצים הוא שמישהו בעולם, ובפרט עיתונאים, יאזין לה.

בבסיס השיחה עמדה גערתו של אובמה בסרקוזי, על כך שלא סיפר לו על תמיכתה הצפויה של צרפת בחברות הפלסטינים באונסק"ו, למרות שידע על התנגדות ארה"ב למהלך. בין לבין דיברו השניים על נתניהו.

"לא יכול לראות אותו יותר, הוא שקרן, אני לא סובל אותו", אמר סרקוזי.

"לך נמאס ממנו, אבל אני זה שצריך להתמודד איתו כל יום", השיב לו אובמה. בהמשך אף ביקש מעמיתו לפנות לפלסטינים ולבקש מהם להרפות את הלחץ על האו"ם בנושא קבלת מדינתם כחברה לארגון.

במשך מספר ימים שתקו העיתונאים, שהצליחו להאזין לשלוש דקות מתוך השיחה הפרטית והבלתי דיפלומטית בעליל. הם התבקשו שלא לדווח על כך וגם צייתו לבקשה...

לדעת כתב הבי-בי-סי, בחרה התקשורת הצרפתית לשמור על שתיקה בכדי שלא להביך את נשיאם. אחד הכתבים שנכח במקום סיפר, כי לקח לאנשיו של סרקוזי כשלוש דקות תמימות כדי לעמוד על טעותם ולנסות לתקנה, אך היה זה מאוחר מדי.

לאחר התלבטות קלה החליטו אנשי התקשורת שלא להשתמש במידע שבידם ושלא לפרסמו. "זה מעצבן לא להשתמש במידע הזה, אך באותו הזמן אנחנו מחויבים לחוקי המקום", הסבירו.

אולם לבסוף, כמו כל סוד כמעט שעיתונאים שותפים לו, דלף המידע והתפרסם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}