כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

פגע וברח? הכנסת חוקקה: 14 שנה בכלא

מליאת הכנסת אישרה ללא מתנגדים את הצעת החוק להכפלת העונש המירבי על עבירת הפקרה בכביש • ח"כ בילסקי: "זו עשיית צדק עם הנפגעים בתאונות פגע וברח"

תאונה קטלנית. צילום אילוסטרציה
תאונה קטלנית. צילום אילוסטרציה

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 20 חברי כנסת וללא מתנגדים את הצעת החוק של חברי הכנסת זאב בילסקי מקדימה ומשה (מוץ) מטלון מישראל ביתנו "החמרת ענישה בעבירת ההפקרה".

החוק עבר לאחר יותר משלוש שנים עברו מאז נדרסה למוות מיטל אהרונסון ז"ל בתאונת "פגע וברח" ופחות מחודש לאחר שטל מור הורשע בהריגתו של שניאור חשין ז"ל בתאונת "פגע וברח", ואין ספק שמדובר בהצהרת כוונות מצד הממשל בישראל כי יש למגר את תופעת עבירות ההפקרה וכי הדורסים ייענשו בחומרה במידה ולא יסייעו במקרה של תאונות שהם גרמו.

הצעת החוק כוללת הגדלת העונש המרבי על עבירת הפקרה משבע שנים ל-14 שנים וכמו כן, אחריות על הנוסע ברכב שאינו נוהג לפיה תהיה חובה עליו לדווח לשירותי החירום על התאונה. העובר על כך יהיה צפוי למחצית מהעונש המוטל על הנהג.

הצעת החוק באה לתקן מקרים כמו המקרה של אמיר בלחסן בן ה-12 אשר נפגע בתאונה "פגע וברח" בעודו רוכב על קורקינט. בני הזוג שפגעו בו נסעו לביתם, שטפו את רכבם ועוד הספיקו לסעוד במסעדה. במסגרת עסקת טיעון נגזרו על בני הזוג 3 שנות מאסר בלבד, בעוד הנער אמיר בלחסן שוכב משותק בכל חלקי גופו עד היום.

החוק יהיה רלוונטי אף יותר, במידה והחשודים בדריסת לי זיתוני ז"ל, קלוד איסאק חייט החשוד שנהג ברכב ואריק רוביק שהיה נוכח בנסיעה, יוסגרו ויועמדו לדין בישראל. החוק קובע כי לראשונה גם על הנוסע ברכב הפוגע חלה אחריות דיווח והוא צפוי לעמוד בפני מחצית מהעונש שיוטל על הנהג ברכב.

לדברי ח"כ בילסקי, "ההצבעה אתמול מהווה עשיית צדק עם הנפגעים בתאונות פגע וברח. הפקרת פצוע בתאונה והסתלקות מהמקום מבלי להזעיק עזרה הינה תופעה שיש לעקור אותה מן השורש. ראוי שידע כל נהג העולה על הכביש כי חובתו הראשונית הינה להזעיק עזרה, שלעיתים עושה את ההבדל בין חיים למוות. זהו צעד נוסף במלחמה בתאונות הדרכים אשר יסייע למגר את תופעת עבירות ההפקרה (פגע וברח)".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}