כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מדוע דילג מוזס על המוסדות הליטאיים בחיפה?

סגן שר החינוך מנחם אליעזר מוזס ערך ביקור ממלכתי בחיפה, ביקר במוסדות ונאם בהיכל ישיבת בעלזא • בפגישה עם האדמו"ר מסערט ויזניץ, אמר האדמו"ר: כואב לי על השביתה במשק

האדמו"ר מסערט ויזניץ ומוזס
האדמו"ר מסערט ויזניץ ומוזס



סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, ביקר ביום ראשון האחרון במוסדות החינוך בחיפה כאורחו של ראש העיר מר יונה יהב וראשי מערכת החינוך החרדית בעיר.

את הביקור פתח סגן השר בפגישת עבודה בלשכת ראש העיר. את פניו קידמו ראש העיר, מר יונה יהב וחבר מועצת העיר מטעם "אגודת ישראל", הרב אריה בליטנטל.

בפני סגן השר הוצגה מצגת מיוחדת המספרת את סיפורה של העיר חיפה.

ראש העיר ציין בגאווה את העובדה כי זוגות צעירים רבים מהמגזר החרדי בוחרים להתגורר בחיפה ובכך מחזקים את העיר הן מבחינה דמוגרפית והן מבחינת הצערת העיר, לאחר שנים רבות של הגירה שלילית מתמשכת של זוגות צעירים מהעיר.

משם המשיך סגן השר יחד עם ראש העיר לביקור מיוחד במוסדות החינוך לבנות ברמת ויז'ניץ בשכונת הדר.

מנהל המוסדות הרב שמואל טירר וראשי הקהילה קיבלו בברכה את פני סגן השר. סגן השר עמד מקרוב אחר הצפיפות הנוראית במבני גני הילדים ובבית הספר יסודי לבנות והבטיח לקדם ולהניע את כל הנושאים שבסמכות משרד החינוך לרווחת התלמידות.

ביקור מיוחד נערך במעון האדמו"ר מסערט ויזניץ. האדמו"ר קידם בחיבה ובברכה את סגן השר ואת ראש העיר, וביקש את עזרתם בפתרון מצוקת הצפיפות הנוראית במוסדות החינוך בשכונה.

מנכ"ל המוסדות שמואל טירר אמר לאדמו"ר, כי הוא בטוח ששיתוף הפעולה בין סגן השר וראש העיר, ידידים נאמנים למוסדות החסידות. יסייע להנעת ולקידום הליכי הפיתוח והבינוי של קרית החינוך בשכונה.

האדמו"ר העניק מנחת הערכה לסגן השר ולראש העיר תוך איחולו מברכות קדשו להצלחה בעשייה הרבה.



מדוע קופחו הליטאים?

במהלך הביקור הביע האדמו"ר את כאבו מהשביתה במשק עליה הכריזה הסתדרות העובדים, וביקש מסגן השר לעשות כל שבידו כדי למנוע את השביתה.

כן ביקר סגן השר בת"ת "מסורת ישראל - גור" בעיר. שם קידמו את פניו ראשי ומנהלי הת"ת. הרב מוזס סייר בין הכיתות וסיפר לילדים עובדות מבעל ה'בית ישראל' מגור זיע"א אליו זכה להתקרב. מוזס עמד מקרוב אחר התפתחות התלמוד תורה.

בהמשך ביקר בכולל "ויז'ניץ" ובסמינר "בית יעקב" לבנות בעיר.

ביקור מיוחד ערך מוזס בישיבת "בעלזא". את פניו קידמו ראש הישיבה, הרה"ג דב רכניצר ומנהל המוסדות, הרב אליעזר נחמן. סגן השר התכבד לשאת דברים בהיכל הישיבה בפני מאות הבחורים וסייר בהיכל הישיבה החדש והמפואר שבנייתו נשלמת בימים אלו.

בישיבת עבודה מקצועית שחתמה את הביקור בה השתתפו מנהלי מוסדות התורה מכל החוגים בעיר. סקר ראש העיר את התפתחות מערכת החינוך החרדית בעיר, והודה לסגן השר על ביקורו בעיר. ראש העיר ביקש את עזרת סגן השר בהסרת חסמים ובפעילות בשורה של נושאים לרווחת תושבי העיר. הרב מוזס הבטיח להניע ולקדם את כל הנושאים שבסמכות משרד החינוך לטובת העיר ותושביה.

דיון ארוך וממצה נערך בנושאי חינוך ובהם: מציאת פתרונות למחסור בשטחי קרקע לבניית מוסדות חינוך בשכונות החרדיות בעיר, סיוע בפיתוח ותשתיות, ועוד.

סגן השר התייחס למצוקת הדיור החמור בכיתות לימוד במערכת החינוך החרדית ואמר כי "בעיות קיצוניות מצריכות לעיתים פתרונות חריגים". הרב מוזס אמר כי הציע לשר החינוך, גדעון סער ולמנכ"ל היוצא, ד"ר שמשון שושני. לאמץ את מודל בינוי מוסדות החינוך בארה"ב בבנייה לגובה, בניגוד לתפיסה המקובלת כיום. לדבריו, התוכנית תיצור ניצול יעיל ומרבי של הקרקע ותעניק מענה במקרים של מחסור בשטחי קרקע כדוגמת שכונת הדר בעיר.

בשולי הביקור נמתחה ביקורת על סגן השר על שלא כלל בביקורו סיור בת"ת הליטאי שהוקם בשכונת נווה שאנן בה מתגוררים בשנים האחרונות בני תורה רבים. לת"ת אין עדיין מבנה של קבע והתלמידים נאלצים להסתפק ב'אוהלים'.

בשיחה עם מוזס הוא מספר כי למרות שהיה אורחו של ראש העיר ולא הוא זה שתיאם את המוסדות בהם יבקרו, ניסה כבר בבוקרו של יום לתאם עם רבה הליטאי של שכונת הדר הרב במברגר לשלב יחד עמו ביקור בת"ת אלא שהרב לא יכול היה להיענות לבקשה מסיבות טכניות.

מוזס הבטיח כבר בשבוע הבא להגיע בשנית אל העיר והפעם כדי להביא את ראש העיר אל המוסד שעדיין לא זכה למקום של קבע.



























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}