כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שטפון של סודנים בבני-ברק • "אל תתנו להם מקום!"

עיר התורה והחסידות בני-ברק מוצפת במסתננים מסודן והזרם רק ממשיך • חבר מועצת העיר: "התופעה גורמת לגאות באלימות ובפשיעה" • "דרוש פתרון מיידי ברמה הארצית"

מסתננים מסודן. צילום: מנחם הלוי
מסתננים מסודן. צילום: מנחם הלוי



המסתננים ממשיכים להציף את ישראל, כך גם את עיר התורה והחסידות: בני ברק.

לפי נתונים מדאיגים שנחשפו על ידי רשות האוכלסין וההגירה - מתחילת נובמבר חצו את הגבול ממצרים כ-950 מסתננים כאשר 620 מתוכם נכנסו לישראל רק בסוף השבוע האחרון.

לפי הנתונים, כ-2,000 איש חוצים את הגבול ממצרים לישראל כל חודש. בחודש אוקטובר עמד המספר על כ-2,100 מסתננים. יצויין שהזרם הולך וגובר למרות שתמה המלחמה בסודן.

רובם המכריע של המסתננים מגיעים ממדינות אליהן לא ניתן כרגע להחזירם, עובדה המקשה על הטיפול בתופעה.

כיום, רבים מהמסתננים מגיעים לבני ברק לאחר שערים אחרת ביניהם תל-אביב, לוד ועוד כבר הוצפו במסתננים. הדבר מביא עמו תופעות של אלימות ופשיעה המתגברים לאחרונה בעיר.

אם לא נתעורר יהיה מאוחר

חבר מועצת העיר בני ברק, גדליהו בן שמעון מודאג מהתופעה: "הבעיה היא ארצית ומכיוון שכך אין לנו עליה שליטה ואנחנו לא מוצאים את הפתרונות למגר אותה", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'. "אין ספק", הוא מוסיף, "כי הפשע והאלימות הגואה בעיר בתקופה האחרונה, היא בעקבות אותם מסתננים. אלו נתונים שנמצאים בידי המשטרה והם לא סוד".

• איך אפשר להילחם נגד התופעה?

"זה מצער לומר אבל אי-אפשר. ברגע שיש בעיה כלל ארצית, אין אפשרות להתמודד איתה במישור הנקודתי. בימים אלו אני חוקר מי הרשות שנמצאת בראש הרשימה ומעסיקה את מהגרי העבודה הללו. עם הנתונים הללו אנחנו נשתדל לפעול.

"חייבים לשנות דבר אחד ולא לתת לאותם מסתננים מקום ותחושת בית מלון 5 כוכבים, דבר שבערים אחרות הם לא מקבלים".

גם ברשות האוכלוסין הבהירו כי "בכל חודש אנו עדים לעוד ועוד מסתננים המגיעים לישראל ללא חשש. רשות האוכלוסין מצדה ערוכה לביצוע אכיפה מיידית כנגד העסקה לא חוקית של מסתננים אולם מנועה מלעשות כן עד לבניית מתקן השהייה.

"המערכת חייבת להתעורר לפני שנמצא עצמנו במצב בו לא נוכל להתמודד עוד עם התופעה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}