כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"אי-אפשר לתאר את המצב של הילה" • ראיון מצמרר

רונן תם, תושב בית עריף, היה הראשון שהגיע לרכב בו נשרפה למוות הילה צאלח בת ה-3 • בקול בוכים הוא משחזר את הרגעים הנוראים: "התמונה שלה לא יוצאת לי מהראש"

הרכב השרוף, אמש. צילום: בחדרי חרדים
הרכב השרוף, אמש. צילום: בחדרי חרדים

אסון מחריד ארע אתמול (א') במושב בית עריף שבשפלה: הילה צאלח, פעוטה כבת 3, נשרפה למוות, כשנלכדה בכלי רכב במושב. מהרכב, שחנה בחצר הבית, חולץ בחיים ילד אחר. נסיבות השריפה עדיין לא ברורות.

חוקרי השריפות, שללו היום (ב) את האפשרות שהאש ברכב פרצה כתוצאה מכשל טכני, קצר חשמלי או בעיה אחרת הקשורה במנוע. החוקרים העלו חשש כי הדליקה נגרמה בשל משחק באש.

רונן תם, תושב היישוב, בעל טרקטור ועובד משק במושב היה בעבודה שגרתית בביתו. לפתע, נכנס מישהו לביתו בצעקות וקרא לו לבוא עם הטרקטור בכדי להרחיק את הרכב הבוער מהמקום. "זה היה סביב השעה 16:00", הוא אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים', "הוא קרא לי להרחיק רכב בוער שנמצא ליד בלוני גז ונמצא קרוב לבתי המושב. הגעתי לשם, את האוטו בוער בעוצמה רבה ופיצוצים רבים נשמעו בחלל האוויר.
~"נכנסתי עם כף הטרקטור מאחורי הרכב, משכתי אותו 5-6 מטר אחורה, ופתאום אני שומע צעקות: "רונן רונן. יש ילדים בתוך האוטו". קפצתי מיד מתוך הטרקטור, ניסתי לפתוח את הדלת של הרכב מצד אחד וברחתי אחורה בשל החום החזק מהאש. עברתי לצדו השני של הרכב וניסתי את הדלת השנייה, פתחתי אותה וראיתי מחזה קשה.

"הילה ז"ל הייתה שם במצב שאי אפשר לתאר במילים, לא עלינו. הרמתי אותה מהר וברחתי אחורה בגלל החום הכבד. האמא ראתה אותי מוציא אותה מהרכב ומנעו ממנה להתקרב אל הילדה, היו שם צעקות ובכיות רבות.

"באותם רגעים אתה לא חושב על דברים אחרים, מה שעובר לך בראש זה להציל את הילדה, זה היה כל הרצון שלי, להוציא אותה מהרכב. וכעבור כמה דקות כוחות ההצלה קבעו את מותה. זה ממש מצער, התמונה שלה לא יוצאת לי מהראש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}