מונעים מאוטובוסים לחנות בהר ציון - התיירים נאלצים לטפס ברגל
עיריית ירושלים: "אגף תחבורה ותשתיות בעירייה גיבש תוכנית לייעוד חניות עבור הורדה והעלאה של מבקרים"
- י' חשון התשע"ב
יעקב נחומי
עיריית ירושלים מונעת חניית אוטובוסים של תיירים בחניון הר ציון, וכתוצאה מכך הם נאלצים לכתת רגליהם בעלייה הקשה. עד לפני שנה וחצי אוטובוסים שהסיעו תיירים יכלו לחנות בחניון שנמצא במעלה הכניסה להר ציון. אבל אז החליטה עיריית ירושלים לאסור זאת, מהלך שהוביל למצב בו נאלצים תיירים המגיעים לאזור לעשות את העלייה הארוכה והמתישה בכוחות עצמם.
"החניון בהר ציון הוא מקום הכניסה העיקרי של מדריכים וקבוצות לעיר העתיקה ועד לפני שנה וחצי זה היה גם מקום שבו חנו רכבי תיירות (אשכול) ואוטובוסים. בעקבות לחצים של תושבי הרובע שהתלוננו על מחסור במקומות חניה הוחלט על ידי עירית ירושלים להפוך את חניון הר ציון לחניון עירוני בתשלום", אומר אריאל סטולר, סגן יו"ר אגודת מורי הדרך.
"קיבלתי הרבה תלונות ממדריכים ומנהגים על בעיות החניה באזור הזה בירושלים, הרבה מהתיירים הצליינים שמגיעים לירושלים הם אנשים מבוגרים שהעלייה הזו מאוד בעייתית עבורם", אומר אלכס טנצר, פעיל חברתי, "נראה לי מוזר שעובדי עיריית ירושלים מגרשים אוטובוסים שמיועדים לתיירים מהר ציון. בסופו של דבר זה גורם לכך שתיירים לא יחזרו למדינת ישראל ושמספר התיירים יקטן וזו תהיה פגיעה אנושה לתיירות במדינת ישראל. הגיע הזמן שיפתרו את הנושא הזה ויפסיקו לטרטר את התיירים".
"בינתיים תיירים צריכים לעלות במקום בו נוסעות מכוניות ללא מדרכה מסודרת. נוצר בלגן גדול מאוד - הורדת התיירים מתחת להר ציון נעשית במקום בו הוצב תמרור, להעלאת והורדת נוסעים בלבד, אוטובוס שהוריד נוסעים צריך להקיף את כל העיר העתיקה, היות ונאסרה פניה מכיוון בריכת הסולטן, דבר שגורם לעיכובים רבים, הקבוצה צריכה לחכות רבות לנהג, ואם הנהג הקדים הוא מקבל דו"ח כי אסור לו להמתין" אומר סטולר, "במקום לעזור לנהל את התחבורה בעיר או לשים פקח שיעזור לנהל את התנועה, מחלקת הפיקוח של העירייה פשוט שמים דו"חות לאוטובוסים. נדרש רצון טוב שלא קיים".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "אגף תחבורה ותשתיות בעירייה גיבש תוכנית לייעוד חניות עבור הורדה והעלאה של מבקרים בשיתוף עם משרד התיירות ואגודת מורי הדרך, זאת בהסתמך על התנאים הפיזיים הקיימים. כמו כן, סודרו נקודות הורדה ועלייה דוגמת: מעלה השלום, הר ציון, גת שמנים, תצפית הר הצופים. בנוסף הוקצו מקומות לחניית רכבי תיירים בחניונים דוגמת הר ציון, יד אבשלום ודרך יריחו".
"החניון בהר ציון הוא מקום הכניסה העיקרי של מדריכים וקבוצות לעיר העתיקה ועד לפני שנה וחצי זה היה גם מקום שבו חנו רכבי תיירות (אשכול) ואוטובוסים. בעקבות לחצים של תושבי הרובע שהתלוננו על מחסור במקומות חניה הוחלט על ידי עירית ירושלים להפוך את חניון הר ציון לחניון עירוני בתשלום", אומר אריאל סטולר, סגן יו"ר אגודת מורי הדרך.
"קיבלתי הרבה תלונות ממדריכים ומנהגים על בעיות החניה באזור הזה בירושלים, הרבה מהתיירים הצליינים שמגיעים לירושלים הם אנשים מבוגרים שהעלייה הזו מאוד בעייתית עבורם", אומר אלכס טנצר, פעיל חברתי, "נראה לי מוזר שעובדי עיריית ירושלים מגרשים אוטובוסים שמיועדים לתיירים מהר ציון. בסופו של דבר זה גורם לכך שתיירים לא יחזרו למדינת ישראל ושמספר התיירים יקטן וזו תהיה פגיעה אנושה לתיירות במדינת ישראל. הגיע הזמן שיפתרו את הנושא הזה ויפסיקו לטרטר את התיירים".
"בינתיים תיירים צריכים לעלות במקום בו נוסעות מכוניות ללא מדרכה מסודרת. נוצר בלגן גדול מאוד - הורדת התיירים מתחת להר ציון נעשית במקום בו הוצב תמרור, להעלאת והורדת נוסעים בלבד, אוטובוס שהוריד נוסעים צריך להקיף את כל העיר העתיקה, היות ונאסרה פניה מכיוון בריכת הסולטן, דבר שגורם לעיכובים רבים, הקבוצה צריכה לחכות רבות לנהג, ואם הנהג הקדים הוא מקבל דו"ח כי אסור לו להמתין" אומר סטולר, "במקום לעזור לנהל את התחבורה בעיר או לשים פקח שיעזור לנהל את התנועה, מחלקת הפיקוח של העירייה פשוט שמים דו"חות לאוטובוסים. נדרש רצון טוב שלא קיים".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "אגף תחבורה ותשתיות בעירייה גיבש תוכנית לייעוד חניות עבור הורדה והעלאה של מבקרים בשיתוף עם משרד התיירות ואגודת מורי הדרך, זאת בהסתמך על התנאים הפיזיים הקיימים. כמו כן, סודרו נקודות הורדה ועלייה דוגמת: מעלה השלום, הר ציון, גת שמנים, תצפית הר הצופים. בנוסף הוקצו מקומות לחניית רכבי תיירים בחניונים דוגמת הר ציון, יד אבשלום ודרך יריחו".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות