כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

פערי העושר בין בני 65 ומעלה לצעירים בארה"ב בשיא

העולם שייך למבוגרים: שוויים של משקי בית בארצות הברית, שבראשם עומדים בני 65 ומעלה, גבוה פי 47 משווי משקי בית של בני 35 ומטה

  • י' חשון התשע"ב
פערי העושר בין בני 65 ומעלה לצעירים בארה"ב בשיא

פערי העושר בין הצעירים למבוגרים בארה"ב הגיעו לשיא, בעקבות המשבר הכלכלי המתמשך אשר צמצם את הזדמנויות התעסוקה עבור הצעירים והותיר אותם עם חובות כבדים על משכנתאות והלוואות סטודנטים.

שוויים של משקי בית בארה"ב שבראשם עומדים בני 65 ומעלה היה בשנת 2009 גבוה פי 47 משווי משקי בית שבראשם עומדים בני פחות מ-35, לפי נתונים חדשים ממפקד האוכלוסין שפורסמו היום. הפער כיום יותר מכפול מכפי שהיה בשנת 2005 – לפני שש שנים בלבד – וכמעט פי חמישה מהפער שנרשם ב-1984.

השווי החציוני של משקי בית שבראשם עומד אדם בן 65 ומעלה הוא 170,494 דולר. מדובר ב-42% יותר מאשר בשנת 1984, כאשר לשכת האוכלוסין החלה לנתח את הנתונים לפי גיל. השווי החציוני של משקי בית שבראשם עומדים צעירים היה 3,662 דולר – ירידה של 68% לעומת 1984.

השווי כולל את ערך הבית, הנכסים והחסכונות שצבר אדם במהלך חייו, כולל מניות, חשבונות בנק, נדל"ן, מכוניות ונכסים אחרים, בניכוי חובות כמו משכנתאות, הלוואות סטודנטים וחשבונות כרטיסי אשראי. אמריקאים מבוגרים יותר נוטים להיות בעלי שווי גבוה יותר משום שחלק גדול מהם שילמו את המשכנתאות שלהם וצברו חסכונות במהלך החיים.

37% ממשקי הבית הצעירים היו ב-2009 בעלי שווי אפסי או פחות מכך, כמעט פי שניים משיעורם 25 שנה קודם לכן. שיעורם של משקי בית שבראשם בני 65 ומעלה בקטגוריה זו נותר כמעט ללא שינוי, ברמה של 8%.

הנתונים החדשים ממחישים את השפעתו של המשבר הכלכלי, אשר פגע בצעירים בצורה הקשה ביותר. התרחבות הפער נובעת בין היתר גם מהעיכוב בגיל הנישואין ומהגידול במספר המשפחות החד הוריות. "זה גורם לנו לתהות אם לא צריך להקצות מחדש חלק מהמשאבים הרבים שאנחנו מוציאים על הגמלאים ועל הטיפול הרפואי בהם, עבור אלה שסובלים יותר מהם", אמר הארי הולצר, פרופסור לעבודה ומדיניות ציבורית באוניברסיטת ג'ורג'טאון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}