כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הגירעון התקציבי מתחילת השנה: 14 מיליארד שקל

מדובר ב-56% מהגירעון המתוכנן • תקבולי ההפרטה מתחילת השנה הסתכמו ב-2.6 מיליארד שקל • האוצר: "הוצאות המשרדים באוקטובר נמוכות יחסית"

  • י' חשון התשע"ב
ההצבעה על התקציב
ההצבעה על התקציב

על רקע המחאה הציבורית והדיונים החברתיים סביב חלוקה הוגנת של כספי התקציב, התפרסם היום דו"ח ביצוע תקציב הממשלתי בחודש אוקטובר. מהדו"ח עולה כי הממשלה הקטינה את הגירעון בהשוואה לתקופה המקבילה ועומדת כעת במסגרת תכנון התקציב המקורי לשנת 2011.

בחודש אוקטובר האחרון רשמה הממשלה גירעון בסך של כ-3.5 מיליארד שקל בפעילותה המקומית ובפעילותה בחו"ל רשמה גירעון של חצי מיליארד שקל. מתחילת השנה מסתכמת הפעילות התקציבית בגירעון בסך של כ-14.1 מיליארד שקל, לעומת גירעון של כ-16.3 מיליארד שקל באוקטובר 2010, המהווה כ-56% מתוך הגירעון השנתי המתוכנן על פי התקציב המאושר בסך של 25.2 מיליארד שקל.

באוצר מציינים: "בהמשך לשינוי הכיוון של הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים שראינו בספטמבר, באוקטובר חלה עלייה נוספת בגירעון המצטבר והוא עלה לכ-27.9 מיליארד שקל - גבוה מהתכנון התקציבי השנתי".

סך הוצאות הממשלה הסתכמו באוקטובר בכ-25 מיליארד שקל, מתוך זה הוצאות המשרדים ללא מתן אשראי מסתכמות בכ-17.5 מיליארד שקל. באוצר מסבירים כי הוצאות המשרדים באוקטובר נמוכות בכ-8.9% בהשוואה לממוצע שלושת החודשים הקודמים, כאשר הירידה חלה גם בהוצאות משרדים האזרחיים כמו בהוצאות משרדי הביטחון.

מתחילת השנה הסתכמו הוצאות משרדי הממשלה בסך של כ-175.3 מיליארד שקל, עלייה נומינלית של כ-5.9% לעומת התקופה המקבילה. זאת כאשר בתקציב המקורי לשנת 2011 תוכנן גידול שנתי של 7.4% בהוצאות המשרדים לעומת תקציב 2010. שיעור הביצוע של הוצאות המשרדים הוא 78% מהתקציב המקורי, בדומה לביצועי השנים הקודמות.

בפעילות המימונית של הממשלה בארץ ובחו"ל, בחודש אוקטובר נרשם גיוס הון נטו חיובי בהיקף כולל של כ-400 מיליון שקל, ומתחילת השנה גיוס ההון נטו הסתכם בכ-3 מיליארד שקל.

תקבולי הפרטה בסך של כ-1.2 מיליארד שקלים התקבלו ממכירת אופציה בחברת "דרך ארץ". במכירת קרקע נרשמה הוצאה נטו בסך של כ-100 מיליון שקל. מתחילת השנה הסתכמו תקבולי ההפרטה בסך של 2.6 מיליארד שקל ועוד 4.3 מיליארד שקל ממכירת קרקע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}