כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

דיון דחוף בבד"ץ • האם 'החתן הפיקטיבי' יוחרם?

'החתונה הפיקטיבית' שנערכה לפני כעשרה ימים ממשיכה להסעיר את שכונת מאה שערים: הבד"ץ זימן את החתן לדיון דחוף • האיום: חרם אישי נגד החתן • ומה דעת הראב"ד?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

החתונה שנערכה לפני כעשרה ימים בשכונת מאה שערים ממשיכה לעורר פולמוס, והיום (ב'), יגיע הפולמוס לבד"ץ 'העדה החרדית שידון בנושא.

הסיפור שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' החל כאשר הבעל נישא ביום שישי האחרון בפעם השנייה, ללא מתן גט, עם נערה מ'כת הטאליבאן', שלא יצאה מביתה במשך כשנה וחצי.

האישה שהותיר מאחוריו ללא גט, שדבר החתונה של בעלה הגיע לאוזניה, הביעה את רצונה לקבל גט - וזה ניתן לה בפני חברי בית-הדין של הגר"נ קרליץ על-ידי בעלה-החתן הטרי, הנמצא בשיאם של ימי שבע הברכות.

עוד בנושא:
חתונה פיקטיבית? • הסיפור שמסעיר את מאה שערים
החתן ללא גט, הכלה - 'טאליבאן' • הסב: "לירוק!"

חלק מקרובי משפחתו מספרים היום, כי לא התקיימה ביום שישי האחרון חתונה, וכי המידע המוטעה הופץ בכוונה תחילה - רק כדי ליצור לחץ על האישה, כדי שזו תסכים לקבל גט.

הסיפור התגלגל לפתחו של בד"ץ 'העדה החרדית' שכאמור ידון היום בפרשייה. בבית הדין טוענים כי החתן זומן מספר פעמים לדיון בבית הדין – אך סירב לבוא. מזכיר בית הדין שיגר מסר ברור למשפחת החתן כי באם הוא יחליט להיעדר שוב מהדיון הרי שיוטל עליו חרם על ידי בית הדין.

ההחלטה להוציא חרם כנגד החתן, נחשבת להחלטה דרמטית בבית-הדין, שלא הוציא חרם כנגד אישיות ספציפית מזה כשני עשורים.

חברי הבד"ץ דורשים לדעת מי היו העדים והמקדש בחתונה המסתורית. בבד"ץ חוששים שהחתונה לא התקיימה ונועדה להפעיל מנוף לחץ על הכלה בכדי שתקבל את הגט. בית-הדין משתמש בסיפור הנוכחי בכדי להרתיע חתנים פוטנציאלים להשתמש בסיפור חתונה פיקטיבי בכדי לזרז את האשה לקבל גט.

בנוסף, הכלה הטריה משתייכת כאמור לכת השאלים, ו'בעדה' פרסמו לפני כשנה מכתב חריף כנגד הכת. יש הטוענים כי בית הדין נכנס לעובי הקורה בכדי לחזק את ההוקעה של הכת שהולכת וצוברת תאוצה בשכונת מאה שערים.

מנגד, ראב"ד 'העדה החרדית' – הגר"מ שטרנבוך, מתנגד להוצאת החרם על החתן בשל העובדה שהאשה הסכימה מרצונה לקבל את הגט, ללא כל קשר לחתונה שנערכה או שלא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}