כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"כך הופקרנו" • ברמות מסלימים את המאבק בנציגים

הפשרה עליה חתמה הנציגות החרדית בעיריית ירושלים בנוגע למנהל הקהילתי בשכונת רמות, לא מוצאת חן בעיני התושבים • חוברת שהפיקו מאשימה את הנציגים ב...בגידה

דייטש, פינדרוס ושמחיוף. צילום: בחדרי חרדים
דייטש, פינדרוס ושמחיוף. צילום: בחדרי חרדים

שבוע לאחר שמועצת העיר ירושלים אישרה ברוב קולות את הליך בחירות לשני מינהלים קהילתיים בשכונת רמות בירושלים בעקבות הסכם פשרה של הנציגים החרדים בעירייה - התושבים זועמים: "הפקירו אותנו".

בחוברת צבעונית שהופצה ברחבי השכונה בימים האחרונים פורשים התושבים את טענותיהם נגד הנציגים החרדים. "הצלחה מסחררת לראש העיר ניר ברקת בסיוע ובתמיכת הנציגים החרדים במועצת העיר נמכרה והופקרה רמות החרדית ללא כל תמורה", מכריזה כותרת החוברת של התושבים.

בעלון מופיעים תמונותיהם של חברי המועצה: יצחק פינדרוס, יוסי דייטש ואלי שמחיוף, אלו מוגדרים כ"שותפים לבגידה". המטרה, לטענת התושבים לחשוף את פרצופם האמיתי של הנציגים והאינטרסים העומדים מאחורי הפשרה שהתקבלה.

כזכור, חברי המועצה אישרו את פשרת ראש העיר לפיה יתקיימו בחירות לשני מינהלים קהילתיים כאשר את הסכמתם נתנו הנציגים החרדים בתנאי להעברת מבני הציבור לרשות המינהל החרדי, סמכות משותפת בתחום הבינוי והתכנון ואחריות בלעדית על המשפחתונים.

ראש העיר סירב להעביר את האחריות של מבני הציבור למינהל החרדי אך הוסכם כי תקום וועדת היגוי משותפת לחרדים ולחילונים בנושא.

בחוברת המוצגת לפניכם נטען כי בישיבת המועצה דווקא חברי המועצה החילוניים הם אלו שהתנגדו לפשרה. בין היתר הובאו דבריו של חבר המועצה, מאיר מרגלית שטען כי שני מינהלים זאת בשורה לא טובה לתושבי העיר. "אם הרוב הוא חרדי הוא צריך לקבוע את הרוח בשכונה", אמר מרגלית.

בחוברת מבטיחים התושבים כי אם התוכנית תובא לידי יישום תוגש עתירה לעתירה לבית המשפט בשמם של התושבים נגדה. ובנוסף, "דרישה לבוא בחשבון עם חברי המועצה החרדים ששיתפו פעולה עם ראש העיר מרצונם החופשי".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}