כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חיזוק לנאמן בוועדה לבחירת שופטים - ברזילי מצטרף

ועדת השרים לחקיקה, החליטה כי יו"ר לשכת עורכי הדין, יהיה חבר בוועדה לבחירת שופטים • המשמעות: עו"ד דורון ברזילי - המקורב לשר נאמן - יצורף לוועדה

יעקב נאמן. צילום: פלאש 90
יעקב נאמן. צילום: פלאש 90

החלטת ועדת השרים לחקיקה, לפיה יו"ר לשכת עורכי הדין יהיה חבר בוועדה לבחירת שופטים מעוררת סערה במערכת הפוליטית.

היום (א'), במהלך דיון אותו יזמה שרת הקליטה, סופה לנדבר, תמכו תשעה מול שמונה בהחלטה והפכו אותה להצעה שנתמכת בידי הממשלה. החלטת ועדת השרים התקבלה ברוב של תשעה מול שמונה, לאחר שבדיון הקודם היו הדעות שקולות (חמישה מול חמישה).

עם אישור וועדת השרים, תעבור ההצעה להצבעה בכנסת. המשמעות של החוק, אם אכן יאושר, היא הגברת כוחו של שר המשפטים, יעקב נאמן בוועדה לבחירת שופטים.

נזכיר כי בוועדה כיום תשעה חברים: השר, נשיא בית המשפט העליון (דורית בייניש) ושני שופטים עליונים נוספים (השופטים מרים נאור ואשר גרוניס), שני נציגים של לשכת עורכי הדין (עו"ד פנחס מרינסקי ועו"ד רות בן-ארי, שר ושני חברי כנסת, האחד מהקואליציה והשני מהאופוזיציה.

חברי הכנסת המכהנים שם כיום, הם אורי אריאל מהאיחוד הלאומי ודוד רותם מישראל ביתנו, שניהם אנשי ימין.

כדי להביא לבחירת שופט צריך את תמיכתם של לפחות שבעה מבין תשעת החברים. כניסתו לוועדה של דורון ברזילי, ראש הלשכה כיום ומי שנחשב כמקורבו של השר נאמן, יגביר את השפעת השר ואת יכולתו להביא לבחירת שופטים 'כלבבו'.

חשוב לציין כי בחודשים הקרובים צפויה הוועדה לבחור את נשיא ביהמ"ש העליון הבא (בייניש פורשת בפברואר), ושופטים שיכהנו בתפקיד במקום בייניש, אדמונד לוי ואיילה פרוקצ'יה (אולי גם במקום יורם דנציגר, תלוי בתוצאות חקירת המשטרה נגדו).

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, ביקרה את המהלך: "גם בימים בהם הייתי במחלוקת עם ביהמ"ש על הרכב השופטים בביהמ"ש העליון, הדיון היה ונשאר ענייני. עכשיו משתמשים בשטיקים ובטריקים כדי לקדם אנשים מטעם. זה ניצול בוטה של החקיקה בישראל. אם נתניהו לא יעצור את הפגיעה המתמשכת של חברי מפלגתו במערכת המשפט - הוא עצמו יחשב שותף מלא לפגיעה בה, והוא לא יוכל להתחבא מאחורי גבם של אחרים. קדימה תתנגד לחוק הזה והיא קוראת לכל מי שמערכת שלטון החוק בישראל חשובה לו להתנגד לחוק הזה - קואליציה ואופוזיציה כאחד״.

לדברי דובר 'קדימה', זהו "מהלך חמור וקיצוני נוסף מבית מדרשה של ממשלת נתניהו שכל תכליתו להלך אימים על מערכת המשפט ועל שופטים מכהנים בישראל. הליכוד עושה שימוש ציני בכנסת ובהליך החקיקה כדי לקדם חוקים שנשמעים תמימים, אבל בפועל מבטאים אג'נדה ממוקדת ופרסונאלית של המפלגה כדי לקדם אנשים מטעמם".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}