כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מדינה בהפסקה • כל הפרטים על שביתת הענק

מחר (ב') בשעה 06:00 בבוקר צפויה ההסתדרות להוריד את השלטר - והמדינה תשותק • אבי גליק עושה סדר: אלו משרדים לא יעבדו, ומתי תחל השביתה בנמל התעופה

שדה תעופה מושבת. צילום ארכון: בועז בן ארי
שדה תעופה מושבת. צילום ארכון: בועז בן ארי



הערב יתקיימו ככל הנראה המגעים האחרונים בניסיון למנוע את השביתה הגדולה במשק, באם המגעים ייכשלו הרי שההסתדרות מתכננת הורדה מלאה של השלטר על כל הפעילות במדינה.

הנה רשימה חלקית: חברת החשמל תפעל במתכונת שבת בלבד, מוקד 103 יטפל אך ורק בבעיות של הפסקת אספקת החשמל ומשרדי החברה יהיו סגורים, גם שאר משרדי הממשלה ובתי החולים יפעלו במתכונת שבת בלבד.

הרשויות המקומיות, קופת חולים כללית, שלושת נמלי הים (אילת, אשדוד וחיפה), חברות התחבורה הציבורית (אגד ודן), רכבת ישראל ומעונות ויצ"ו ישבתו כליל.

עובדי רשות שדות התעופה ישביתו את שדה התעופה נתב"ג החל מהשעה 8:00 בבוקר.

בניגוד לעבר הפעם ישבתו גם עובדי הבנקים והבורסה, שובתים נוספים: האוניברסיטאות, חברת מקורות ויתכן שאף הסתדרות המורים תקפוץ על עגלת השביתה ברגע האחרון.

העתירות החלו, אומדן נזקים

איגוד לשכות המסחר עתר הבוקר לבית המשפט נגד השביתה, בתביעה למנוע את קיומה.

לדברי אגף הכלכלה באיגוד השביתה תגרום כבר ביומה הראשון להפסד כספי ישיר של כ-800 מיליון שקל, המשקפים הפסד תוצר של כ-400 מיליון שקל. במידה והשביתה תימשך שבוע ימים, הרי שההפסד הכספי הישיר למשק יגיע לכ-5 מיליארד שקל, שמשמעותם הפסד תוצר של כ-0.6%.

כלכלני האיגוד ציינו כי באותם 5 מיליארד שקל ניתן להעסיק למשך שנה כ-40 אלף איש בשכר הממוצע במשק.

בעתירת האיגוד נמסר: "הלכה למעשה מדובר ברצון המשיבה לבצע מהפך ולשנות מהיסוד את מבנה התעסוקה במשק הישראלי, כך שכל העובדים במשק יועסקו באופן ישיר על ידי המעסיק בפועל ותוך יצירת מבנה תעסוקה קשיח ובלתי גמיש. באמצעות נשק השביתה מנסה ההסתדרות לעקוף את כל המבנה הדמוקרטי ולהשיג הכרעה דרך אמצעי הלחץ הקשה ביותר שיש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}