כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מאיר וירח נגד הלוי: עימות בשידור חי • להאזנה

יועץ התקשורת של ח"כ משה גפני - ירח טוקר והעיתונאי ידידיה מאיר, עלו להתעמת מול אפריים הלוי • "ראש המוסד - איפה המודיעין שלך?" • הההקלטה המלאה - בפנים

אפריים הלוי. צילום: ארכיון
אפריים הלוי. צילום: ארכיון







מילים יכולות להרוג

דו שיח מעניין התפתח היום במהלך תוכנית "עושים צהריים" של העיתונאית יעל דן ב"גלי צה"ל". במהלך הדיון העלתה יעל לשידור את אפריים הלוי, ואת אנשי התקשורת החרדיים ירח טוקר וידידיה מאיר.

"אנשים שהיו באותו כנס בוגרי פנימיות צבאיות שבו דיברת אמרו שכשעברת לדבר על ההתחרדות ועל ההקצנה אי אפשר היה שלא להתרשם מהלהט העצום שלך", שאלה אותו המראיינת.

הלוי הודה כי אכן "ההליכים שגורמים להעמקת השסע בעם היהודי הם קשים מאד", אך הבהיר כי דיבר "על התהליך", ולא על "אדם מסויים". כן, הוא שמע שמישהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה, וביקש לפתוח בחקירה.

כאן פנתה המראיינת לטוקר, יועץ התקשורת של ח"כ משה גפני, שפנה אל היועץ המשפטי יהודה וויינשטין בבקשה לפתוח בחקירה נגד הלוי.

האמנם "מילים יכולות להרוג"? - שאלה אותו, כשהיא מתייחסת למאמר אותו כתב בנושא.

"מה השאלה? אין ספק", השיב טוקר. הוא הסביר כי הדבר הכי מסוכן בעיני כל ישראלי היא איראן הגרעינית וכשמגיע ראש מוסד לשעבר ואומר שהתופעה של התחרדות חמורה יותר, או כפי שהתבטא "הם גרועים מאחמדיניג'אד", זה חמור.

ידידיה מאיר, מצידו, הביע התנגדות לשימוש במונח "הסתה", שהוא חריף מדי, גם לקריאה לחקור את הלוי. "לא הייתי רוצה שנעמיד איש את רעהו לחקירות", אמר. יחד עם זה הביע את דעתו כי "מר הלוי הוא איש מודיעין ותיק, והיה גם ראש המוסד, "אני חושש שהמודיעין שלו מבוסס בעיקר על התקשורת...השאלה אם הלך לשטח ומי הסוכנים שלו בשטח", אמר.

"הייתי פעם דתי"

טוקר, מצידו, ביקש לחשוב מה היה קורה אילו נאמרו הדברים על האתיופים, על ערבים ישראלים או על הרוסים: "אף אחד במדינה הזו לא היה שותק. לא יתכן שהיחידים שמוחים הם חברי הכנסת החרדים, זו הסתה במלוא מובן המילה!".

אגב, כאן המקום להשחיל מילה לזכותו של יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין, שיצא אף הוא בגינוי חריף על הדברים, מן הסתם לא ראה טוקר את הידיעה על כך. אבל בגדול, הוא צודק, וריבלין היה היחיד..

טוקר עבר גם לנימה אישית, וטען כי הוא חש שהלוי דיבר גם נגד "הילד שלי בן 3, והסבא שלי בן ה-90". מה שהביא את הלוי להזדרז ולהבהיר כי "אם מישהו נפגע מהדברים שאמרתי אני מצטער על כך".

אחר כך סיפר כי נהג להופיע בפני ציבורים חרדיים, בהתנדבות, וכי הוא מכיר היטב את המתרחש בעולם החרדי. "יש הרבה פנים יפות לעולם החרדי", הבהיר.

מאיר: "האמירות שלך הן מגה מפלגות, מגה קנאיות".

הלוי:"הייתי פעם דתי בנעורי, לא זוכר שפעם ככה החמירו".

מאיר: "אז בוא תשמור תורה ומצוות כמו שצריך".

הלוי: "לא פרשתי מהיהדות, אתה לא יודע מה אני עושה בבית".

לפחות לסיום נכנסה אוירה הומוריסטית לתוכנית. היה זה כאשר שאלה המראיינת אל הלוי על סכנת הגרעין. מאיר התבדח ושאל "את לא שואלת אותנו על הגרעין האיראני?". "לא, יש לי בני שיח אחרים לנושא", השיבה לו דיין, בחיוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}