כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

'לדעת' נגד 'קול ברמה': ההצעה הינה בדיחה עלובה

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, תדון באפליה המגדרית ב'קול ברמה' • בניסיון למנוע את הדיון הודיעה התחנה לתקשורת כי תעלה לשידור נשים, בימי א' בין 7:00 ל-8:00 • המוחים: לא נעצור עד שיינתן שוויון מלא

שדרן בקול ברמה. צילום: יעקב כהן
שדרן בקול ברמה. צילום: יעקב כהן

לאחר דיונים קודמים בנושא, תתכנס מחר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, כדי לדון במה שמוגדר על-ידי הפונים כאפליה מגדרית בתחנת הרדיו 'קול ברמה'.

היוזמה לדיון היא של ח"כ אורי אורבך, שהצטרף לדברים אותם העלתה 'האגודה לזכות הציבור לדעת' בפנייה שלה לרשות השנייה כבר בדצמבר 2010. מאז שבה ופנתה, אך הרשות השנייה, בראשות ד"ר אילן אבישר, לא עשתה דבר בנושא.

בבסיס הטענה מונחת העובדה לפיה ב'קול ברמה' לא מעלים נשים בשידור, גם לא בתוכניות נשים או ילדים. האגודה טוענת, כי האפליה המגדרית הזו מנוגדת, לכאורה, לחוק ומהווה פגיעה אתית, תעסוקתית וחברתית.

בניסיון למנוע את הדיון מחר, יצאה התחנה החרדית בהודעה לתקשורת ולפיה תעלה לשידור נשים, רק בתוכנית מסוימת המשודרת בימי ראשון, בין השעות 7:00 ל-8:00 בבוקר - אך רק נשים שתדרושנה לעלות לשידור...

"אנו שמחים שהנהלת התחנה הבינה כי המצב הנוכחי אינו יכול להימשך. אולם ההצעה הינה בדיחה עלובה וניסיון מביך של התחנה לחמוק מדיון נוקב", אמר יו"ר 'האגודה לזכות הציבור לדעת', פרופ' אלי פולק. “בדיון מחר אנו נבהיר כי לא נשקוט ולא נעצור את מאבקנו עד שיינתן שוויון מלא לנשים בשידור, כמראיינות ומרואיינות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}