כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"להתפלל. רק זה יחזיק אותה" • ראיון מיוחד

כשהיא צמודה למיטת בתה - חיה אפרת בת הדס - בבית החולים, מספרת האם על הרגעים הקשים • "המצב של הבת שלי גרם לי לעשות דברים שלא הייתי חולמת לעשות" • ראיון

"תתפללו". חיה אפרת. צילום: אלבום משפחתי
"תתפללו". חיה אפרת. צילום: אלבום משפחתי



בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים מאושפזת בימים האחרונים הפעוטה חיה אפרת בת הדס שאיבדה את הכרתה בעת ששהתה במעון בשכונת בית-וגן בירושלים.

במהלך כל ימי האשפוז, שלחה אם הפעוטה – משפחה מוכרת בירושלים – מיילים בהם התחננה להרבות בתפילות לרפואת בתה. המיילים הועברו לעשרות אלפי אנשים, ובחסדי שמיים ביממה האחרונה חל שיפור ניכר במצב הפעוטה: היא פקחה את עיניה, הזיזה את גופה, ומראה סימנים של חזרה לחיים נורמטיביים.

למרות השיפור, מצבה הרפואי מוגדר כקשה, והציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בתפילה לרפואתה השלמה.

עוד בנושא:
מצב הפעוטה - אנוש • הגר"ח הורה: להוסיף שם
זו קריאת הצלה • המכתב המרגש של אם התינוקת
חרדה במעון: תינוקת איבדה הכרה
האם בישרה: שיפור קל במצבה של חיה אפרת

כשעניתי - שמעתי: "הילדה שלך לבנה"

הבוקר (א') שוחחה אם הפעוטה עם 'בחדרי חרדים' והדגישה שהראיון שניתן בין טיפול לתפילה נועד בכדי לעורר את הציבור להתפלל עבור בתה.

• איך קיבלת את ההודעה?

"בשעה 10:00 בבוקר קיבלתי טלפון מהגננות. הייתי עסוקה בעבודה ולא התפניתי לענות. הם חייגו שוב ושוב, וכשעניתי שמעתי את הגננת אומרת: "הילדה שלך לבנה, היא לא נושמת", בהתחלה לא הבנתי על איזו ילדה מדובר כי יש לי שני ילדות שלומדות באותו מעון, היא אמרה לי: "אפרת שלך". כבר שמעתי את האמבולנס ברקע והלחץ גדל.

"התקשרתי מיד לבעלי, הוא היה בקרבת מקום ובא לקחת אותי לשם. חנינו באמצע הכביש מרוב בהלה. כשנכנסו למעון ראינו את המטפלות בוכות וצורחות. עלינו לקומה העליונה והבנו שבתוך החדר הסגור מטפלים בה. לא נתנו לנו להיכנס לחדר...אלו היו דקות של לחץ גדול, שנראו כזמן רב. לאחר זמן מה, הודיעו לנו שמפנים אותה לבית החולים, היא הוכנסה לחדר המיון ושם מאוחר יותר הסבירו לנו שהיא נמצאת ללא דופק וללא נשימה והבנו מייד את המשמעות של המצב".

כשאנשים חילונים תופסים 'חיזוק'

• איך אתם ממשיכים בדקות הללו?

"במשך 4 שעות חיכנו מחוץ לחדר טיפול נמרץ מבלי לקבל טיפת אינפורמציה על מצבה. אלו היו שעות מתח יותר מהטלפון הראשון שקיבלתי באותו בוקר. רק ב15:00 אחה"צ ראינו אותה לראשונה, הרופאים הסבירו לנו שה-24 שעות הראשונות הן הקריטיות ביותר. והבנו שהדבר היחיד שיכול להציל אותה אלו התפילות של עם ישראל.

"זה בעצם גרם לי לפנות לכל כך הרבה אנשים באמצעות המיילים וכל אמצעי אחר שעמד לרשותנו. ההרגשה שלנו הייתה שאתה רוצה את הבת שלך בכל מחיר, מחירים שאתה לא חולם שהיית עושה אותם אי פעם.

"התגובות הן רבות, אנשים מתקשרים אלינו כל הזמן עם הסיפורים האישיים שלהם, שואלים לשלומה של חיה אפרת, אנשים רבים שאינם שומרי תורה ומצוות מספרים לנו שקיבלו קבלות לרפואתה של הילדה שלנו. אנשים שמכירים אותנו באמצעות אותם המיילים. והתפילות אכן עזרו ואנחנו מבקשים שימשיכו להתפלל, כי אתה מרגיש שרק התפילות יעזרו, שום דבר לא יכול לשנות את הדין מלבד התפילות של עם ישראל.

"התפילה הגדולה שלנו היא שחיה אפרת תחזור להיות הילדה שהיא הייתה, בריאה ושלימה, שתהיה מסוגלת לחייך ולבכות ולגדול ולתפקד כמו כל הילדים בגיל שלה. שתמשיך להיות ילדה מיוחדת כמו שהייתה".

אב התינוקת מוסיף בשיחה: "כל המתפלל על חבירו נענה תחילה. זהו עוד שלב שאפשר עוד לבקש, כל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן. אנחנו נשמח שמי שמסוגל או יכול לקחת על עצמו קבלה או אפילו פרק תהילים קצר לרפואתה של חיה אפרת בת הדס שיעשה זאת, אנחנו צריכים את התפילות שלכם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}