כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"ר' איסר-זלמן, היה פחות חרדי?" • הלוי מתחרט

לאחר שדבריו נגד החרדים חוללו סערה - אפרים הלוי מתגונן • "אני אתנצל" • פוליטיקה? "לא הייתי. לא נמצא. לא אהיה" • תקיפה באיראן? "אי-אפשר להשמיד אותנו"

מכה על חטא. אפרים הלוי. צילום: פלאש 90
מכה על חטא. אפרים הלוי. צילום: פלאש 90

"אני מצטער על הדברים שלא הובנו כהלכה", כך אומר אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר בראיון ל'בחדרי חרדים'. "מעולם לא אמרתי משהו שהוא נגד הציבור החרדי אלא דיברתי נגד תופעת ההתחרדות".

דבריו של ראש המוסד לשעבר שדיבר בסוף השבוע האחרון בצורה חסרת-תקדים נגד הציבור החרדי, עוררו סערה ציבורית ותקשורתית גדולה. "הסכנה החרדית קשה יותר וקיומית יותר לישראל מאשר סכנת אחמדיניג'אד והגרעין האיראני", אמר הלוי.

בראיון ל'בחדרי חרדים' מנסה הלוי לרכך את דבריו ומעניק פרשנות חדשה לדברים מחוללי-הסערה: "בשנים האחרונות יש התחרדות שהולכת וגוברת אשר גורמת להעמקת הקרע בעם. זה בא לידי ביטוי למשל בהפרדה באוטובוסים, בנושאי הגיור שתקפים אלפי אנשים העולים ארצה מברית המועצות ומגלים שהם אינם יהודים. עקרונות אלו פוגעים בכל כך הרבה אנשים ומספר המתגיירים הולך וקטן. ההתחרדות מעמיקה בשסע בעם בתקופה בה אנחנו צריכים כה הרבה אחדות, אסור להעמיק את השסע בעם.

עוד בנושא:
תפסיקו להזדעזע מהמסית החילוני התורן • דעה
הסתה • "ההתחרדות - סכנה גדולה יותר מאחמדינג'אד"
"חלקים מהשמאל הקיצוני פשוט איבדו את השפיות"
סערה בעקבות ההסתה • "להעמיד לדין את הלוי"
הלוי? אתם הסכנה הקיומית למדינת ישראל • תגובה הולמת
גפני דורש מהיועץ המשפטי לממשלה: "לחקור את אפרים הלוי על הסתה"

"אסור לקבוע שאישה לא תוכל לשיר בצבא, הרב שלמה גורן, היה אחד מגדולי הרבנים לא אסר על אשה לשיר. אם זה היה טוב בתקופתו אז למה פתאום נשתנו סדרי בראשית.

"אלו דברים המגיעים כתוצאה מהליך של החמרה. במקום להקל על האחדות, אז באים ומקשים עליה. אם חרדים רוצים לשרת בצה"ל לא צריך לשנות כללים אלא צריך להשאיר כמו שהם. האם הרב גורן היה פורק עול?.

"אני מצטער אם פגעתי במישהו, לא הייתה לי כוונה לפגוע באף אחד, אם כתוצאה ממה שאמרתי אנשים יעשו אחרת אני אקח את הדברים שלי חזרה ואתנצל עליהם. אבל לא אעשה זאת לפני שאראה שינוי".

יש הטוענים שהדברים נאמרו על רקע רצונך ללכת לפוליטיקה?

"אינני בדרכי לפוליטיקה ומעולם לא הייתי בפוליטיקה ואף פעם לא אהיה שם. זה מסוג הדברים שאנשים ופרשנים מחפשים זוויות לא קיימות. תתעסקו במהות, הבעיה היא ההחמרות האינסופיות, שמנסים להחמיר גם את הציבור שאינו חרדי.

"ראשי הישיבות הגדולות לא הערימו כאלו קשיים, גם ר' איסר זלמן מלצר לא היה רב גדול בישראל? הם לא הפרידו באוטובוסים בין גברים לנשים באותה תקופה. וההלכה לא השתנתה, רק הצורך להחמיר יותר, ולהפריד יותר זהו איום ממשי".

מה דעתך על הנושא המדובר ביותר היום: התקיפה באיראן?

"אין איום קיומי מבחוץ. מדינת ישראל היא מדינה חזקה מאד. אנחנו מדינה שאי אפשר להשמיד אותה. יש לנו דרכים כה רבות להגן על ישראל, יש צורך באמונה והזדהות עם המדינה שהיא כזו שתהיה קיימת לעד. אפשר לפגוע בישראל קשות ולגרום לה לאבידות רבות, אבל אסור שנספר לאויבים שלנו שהם יכולים להשמיד אותנו בקלות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}