כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שטייניץ ונתניהו מנסים למנוע השביתה במשק

הריטואל הקבוע המוכר לנו מערבי שביתות - קורה גם הפעם • הערב: פגישה אחרונה בין ההסתדרות לממונה על התקציבים • נתניהו מתחנן: "לפתור הבעיה בדרך אחראית"

שביתה. צילום ארכיון: יצחק לב ארי
שביתה. צילום ארכיון: יצחק לב ארי



הבוקר (א) נערך כינוס של עשרות ראשי איגודים מקצועיים וראשי הוועדים הגדולים במשק כהכנה לשביתה הכללית במשק מחר, שביתה שאינה מוגבלת בזמן.

בכינוס השתתפו יו"ר ההסתדרות עופר עיני ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי עו"ד אבי ניסנקורן.

הרקע לשביתה: אי הסכמה בין ההסתדרות לבין משרד האוצר בשאלת עובדי הקבלן, כ-350 אלף במספר.

נציין כי עובדי הקבלן מהווים 20% מכלל עובדי שירות המדינה, זאת בעוד שבמגזר הפרטי והעסקי הם מהווים 6-20 אחוזים בלבד.

השביתה תכלול את נתב"ג, הנמלים, רכבת ישראל, משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, המועצות הדתיות, חברות ממשלתיות, יחידות סמך כמו הביטוח הלאומי, שירות התעסוקה ומינהל מקרקעי ישראל, הסוכנות היהודית, בתי המשפט ומנהלות האוניברסיטאות.

"ציבור האזרחים לא אוהב שביתה, שביתה זה דבר קשה. גם אני לא אוהב שביתה, אבל אין צדק חברתי בלי לצמצם את תופעת עובדי הקבלן", אמר עיני במהלך הכינוס.

בשעה 21:00 עתיד עיני להיפגש עם הממונה על התקציבים, גל הרשקוביץ, במאמץ למנוע את השביתה.

"השביתה מיותרת", אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, והודיע שהוא מוכן לטפל בבעיית העובדים החלשים. יחד עם זה הוא התקשה להסכים לדרישותיו של עיני לפיהם יועסקו עובדי הקבלן באופן ישיר, דבר שיחזיר את המדינה, לדעתו, 30 שנה אחורה.

"אין צורך בשביתה"

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, פנה ראש הממשלה נתניהו אל ראשי ההסתדרות בקריאה "לבטל את השביתה המתוכננת".

נתניהו אמר כי הוא "מאמין שניתן למצוא פתרון צודק ואחראי לשאלת עובדי הקבלן. צודק, משום שכולנו מודעים למצוקה האמיתית של עובדי הקבלן. אחראי, משום שעלינו להביא פתרון שלא יפגע בכלכלת ישראל, שעה שבה טלטלה עולמית פוקדת את המשקים בעולם.

"אני מאמין שאין צורך לשבש את חיי האזרחים בישראל ואין צורך לגרום נזקים כבדים לכלכלה. הממשלה בראשותי וההסתדרות רואים עין בעין את טובת העובדים בישראל. אלה לא מילים מן השפה אל החוץ. בחצענו צעדים רבים למען שיפור שכרם של העובדים.

"מול הטלטלה האדירה בכלכלת אירופה ממשיך המשק הישראלי לצמוח בזכות הניהול הארחאי והשיקול שלנו. אסור לנו לסכן את מה שהשגנו בעמל רב, ולכן עלינו לפתור את הבעיה בדרך של אחריות, בדרך של שיתוף פעולה. אין צורך בשביתה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}