ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

אזרח איראני ל'בחדרי': "יש לי ולמשפחתי סיוטים, מפחד שנתניהו יתקוף"

לאחר הפצצה שהטיל אמש נתניהו, עם ההישג המשמעותי של המוסד בחשיפת המסמכים והבאתם ארצה, נראה כי המהלך חיזק את ההרתעה הישראלית, כך למשל ניתן ללמוד משיחה עם תושב טהראן: "אני מפחד שנתניהו יפציץ את הבית שלי" • מיוחד

האזרח האיראני. (הרקע אילוסטרציה. צילום: pixabay)
האזרח האיראני. (הרקע אילוסטרציה. צילום: pixabay)



יממה לאחר נאומו הדרמטי של ראש הממשלה בדבר חשיפת 100,000 מסמכים איראנים המוכיחים כי איראן שיקרה והפרה את הסכם הגרעין שנחתם עמה, תושב טהראן בירת איראן מספר ל'בחדרי חרדים' על הפחד ממלחמה.

"אני מפחד שנתניהו יפציץ את הבית שלי, אני גר במקום שעליו דיבר נתניהו". הוא אומר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר.

בשיחה הוא טוען כי "התקשורת פה לא מפרסמת שנהרגו חיילים איראנים ואנשי משמרות המהפכה, בכל האתרים אין שום איזכור, רק ברשתות החברתיות, אנחנו האזרחים יודעים שנהרגו איראנים בסוריה, ישראל הפציצה טילים של איראן, המשטר מנסה להסתיר מאיתנו את האמת".

לגבי החשש ממלחמה ועל האופציה שאולי ישראל תתקוף באיראן אומר פ. תושב טהרן שסירב מסיבות מובנות ששמו ותמונתו יתנוססו באתר ישראלי: "אני מאד מפחד, יש לי ולמשפחה שלי סיוטים, אנחנו מתעוררים בלילות מפחד שישראל תפציץ אותנו, אנחנו יודעים שישראל לא פוגעת באזרחים, אבל במלחמה תמיד מתים חפים מפשע, המשטר פה משתמש באזרחים כמגנים אנושיים על מתקנים שחשובים לו, הוא משתמש באזרחים כמגנים אנושיים על מתקנים צבאיים, אנשים פה מפחדים, לפחות באזור שאני גר, התקשורת לא תספר שאנשים פה מפחדים".

במהלך השיחה עם פ. הוא צופה בנאומו של נתניהו ואומר "אני לא מאמין, נתניהו מדבר על האזור שאני גר בו, הוא מדבר על מתקנים צבאיים שנמצאים קרוב מאד לבית שלי, המשפחה שלי פה איתי מאד מפחדים, אנחנו לא נישן בלילות הקרובים, כי אם ישראל תפציץ, אנחנו הראשונים שניפגע, המקום שעליו מדבר נתניהו נקרא שוראבאט, זה בדרום טהראן, אם ישראל תתקוף פה, אנחנו פה יכולים לההרג". הוא מסכם וממהר לסיים את השיחה.

כזכור, אמש בסביבות השעה 20:00 עלה נתניהו ונשא נאום שעוד קודם לכן הוגדר כ'דרמטי' והועבר בעשרות כלי תקשורת ברחבי תבל.

במהלך נאומו הוכיח נתניהו באמצעות מסמכים וגרפים על גבי מסך, כי "אחרי החתימה על הסכם הגרעין ב-2015, איראן הגבירה את מאמציה להסתיר את התיקים האטומיים החשאיים שלה. ב-2017 איראן העבירה את התיקים בנושא הנשק הגרעיני שלה לאתר חשאי מאוד בטהראן. זהו אזור שוראבאד בדרום טהראן. כאן הם הסתירו את הארכיונים האטומיים. איראנים מעטים ידעו על המיקום, מעטים מאוד, וגם קומץ ישראלים".

"מבחוץ זה היה מתחם תמים למראה, נראה כמו מחסן רעוע". הצביע נתניהו על המסך שהציג את המחסן המדובר והמשיך "אבל מבפנים המתקן הכיל את הארכיונים האטומיים החשאיים של איראן נעולים בקבצים מסיביים. לפני כמה שבועות, בהישג מודיעיני אדיר, ישראל השיגה חצי טון מהחומר שנמצא בתוך אותן כספות, והנה מה שמצאנו – 55,000 דפים ועוד 55,000 מסמכים על גבי 183 תקליטורים".

"כל מה שאתם הולכים לראות הוא תעתיק מדויק של החומר האיראני המקורי. אתם אולי רוצים לדעת היכן המקור? אני יכול לומר שהוא נמצא עכשיו במקום מאוד בטוח. להלן מה שכוללים התיקים הללו – מסמכים מרשיעים, גרפים מרשיעים, מצגות מרשיעות, תכניות מרשיעות, תמונות מרשיעות, סרטונים מרשיעים ועוד". אמר נתניהו בנאום שארך כ-20 דקות.



נשיא ארה"ב הגיב ואמר זמן קצר לאחר מכן במסיבת עיתונאים לצד נשיא ניגריה; "נתניהו הוכיח לעולם מי באמת איראן, אני השתכנעתי, ארה"ב נתנה לאיראן מיליארד דולר ומה קיבלנו בתמורה, כלום אפס, ועוד נתנו להם מיליארד וחצי במזומן, מה שאירן עושה לא מקובל, זה הסכם נורא לארצות הברית, הסכם רע, ולא מקובל עלי".

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף הגיב אמש לנאומו של ראש הממשלה ואמר כי מדובר ב"טענות כוזבות ולא חשובות".

זריף עקץ את נתניהו בחשבון הטוויטר שלו וכינה אותו: "הילד שלא מסוגל להפסיק לזעוק "זאב זאב" עושה זאת שוב. יש גבול לכמה שאפשר לרמות את האנשים".

שר החוץ האיראני לא חסך את שבט ביקורתו גם מנשיא ארה"ב ואמר כי "הנשיא טראמפ חוגג על מחזור האשמות ישנות שכבר טופלו על ידי הסוכנות לאנרגיה אטומית. כמה נוח. החשיפה לכאורה על ידי הילד שצעק 'זאב' תואמה ימים לפני ה-12 במאי. השמחה הפזיזה של טראמפ הורידה את המסכה".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (שני) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על אודות חשיפת המסמכים הסודיים של התוכנית האיראנית להשגת נשק גרעיני. בשיחתם גם עלה נושא המצב בסוריה וקבעו להיפגש בהקדם. על פי הדיווח ב'ערוץ עשר' פוטין אמר לנתניהו, כי "הסכם הגרעין עם איראן הינו בעל חשיבות עליונה ליציבות הבינלאומית ויש לשמר אותו".

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני הגיבה לנאומו של נתניהו ואמרה: "לא ראיתי בטיעונים של נתניהו משהו שמפר את הסכם הגרעין. אם הצדדים היו סומכים אחד על השני, לא היה צורך בהסכם".

בניגוד אליה, גרמניה הודיעה כי תבחן את הפרטים מהמידע שהציג ראש הממשלת ישראל על תכנית גרעין באיראן.
איראן ישראל מלחמה מתקפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}