כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

רחובות: המחוזית ממליצה - להשהות את בניית בית העם

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, ממליצה להשהות את בניית בית העם ברחובות, עד לבירור נוסף בנושא • ההמלצה - בשל פניית פורום של תושבים חילונים נגד התוכנית

מבנה בית העם המתוכנן. הדמייה: עיריית רחובות
מבנה בית העם המתוכנן. הדמייה: עיריית רחובות

ועדת הערר המחוזית של משרד הפנים, ממליץ להשהות את העבודות במבנה המחלוקת המתוכנן ברחובות.

פורום התושבים 'רחובות שלנו', הגישו ערר נגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה ברחובות ,בטענה כי הם מתנגדים להקמתו של 'בית העם', על מגרש המבנה ההיסטורי שהוקם לפני כמאה שנים.

כזכור, ראש העיר, רחמים מלול הודיע כי בית העם יקום על יד בית הכנסת הגדול בעיר ובסמוך לישיבת 'מאור התלמוד' דבר שהביא להתנגדות מצד רבני העיר.

לאחרונה הצטרפו גם תושבים חילונים אל המאבק. מי שנשא את דגל ההתנגדות הוא יו"ר הפורום, עמוס חלפון וועד הפעולה של תושבי הסביבה.

בערר שהוגש באמצעות עו"ד, ד"ר בנימין הימן, נטען כי הקמת 'בית העם' מתבצעת על פי היתר בניה שגוי ובלתי חוקי בעליל, שסותר שתי תוכניות בנין מאושרות.

לאור האמור, העוררים מבקשים כי דין החלטת היתר הבנייה ודין מתן ההיתר להיות בטלים ומבוטלים

במקביל, הם מבקשים מיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה במשרד הפנים להוציא לאלתר צו מינהלי להפסקת עבודות הבניה, בשל הפגיעה הקשה, שכבר נעשתה במבנה בית העם, לרבות הרס מוחלט של יתר המבנים שהיו באתר, ובשל ביצוע עבודות שעלולות למנוע את הקמתו של חניון תת קרקעי מתחת למבנה החדש במגרש.

"עבודות הבניה בשטח לא פסחו גם על מגרש בית הכנסת הגדול", טוענים העוררים בין היתר,"חלקת הקרקע שלו גובלת עם זו של בית העם. למרות שהיתר הבניה לא חל על הקרקע זאת, נהרס שם מבנה השירותים של באי בית הכנסת, ונגרמו במגרש נזקים נוספים".

פעילי הפורום והוועד אמרו כי " הטיעונים המפורטים בערר, בדבר מתן היתר בניה עם סטיות מתכניות מאושרות, וכן מתן פתרונות חניה בלתי-חוקיים ובלתי-ישימים, לרבות טיעונים אחרים, כל אלה חמורים מאד כשלעצמם.

"אסור שהעיסוק בפרטי ההיתר יסיט את המבט מהתמונה הכללית, בה עיריית רחובות על שלוחותיה פגעה פגיעה קשה באחד האתרים החשובים ביותר להיסטוריה של רחובות, בהליכים בלתי-ראויים, ללא קיום דיון ציבורי מתבקש עם תושבי העיר, תוך שימוש לרעה במעמדה ובכוחותיה, כמממנת, מתכננת, מבקשת, בודקת ומאשרת".

בתגובה אומרת ועדת הערר כי אין בסמכותה להוציא צווי מניעה זמניים. אך יחד עם זאת הוסיפה הוועדה כי ראוי להשהות את העבודות עד לבירור המחלוקת. "לפיכך אנו ממליצים (אך אין לנו סמכות לחייב) להפסיק את העבודות עד דיון בערר שיתקיים ביום רביעי ה-9.11.1".

תגובת עיריית רחובות טרם התקבלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}