כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חיל הים השתלט בהצלחה על משט לעזה

חיל הים השתלט על המשט שעשה את דרכו לחופי עזה • ההשתלטות עברה ללא נפגעים וללא נזק • כלי השיט הועברו לנמל אשדוד והפעילים נכלאו במתקני רשות ההגירה

עליית כוחות חיל הים על אחת היאכטות; צילום דובר צה"ל
עליית כוחות חיל הים על אחת היאכטות; צילום דובר צה"ל

לוחמי חיל-הים השתלטו בערב שבת על כלי השייט אשר עשו דרכם לעבר חופי רצועת עזה, בניסיון להפר את הסגר הימי.

העלייה על כלי השייט התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שמוצו כל הפניות לכלי השייט להימנע מלהגיע לחופי עזה, ללא הועיל.

כאמור, משהבהירו הפעילים כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט כאמור להשתלט על כלי השייט ולהובילם לנמל אשדוד.

הכוח פעל על-פי תכנון ונקט בכל הפעולות הנדרשות על-מנת להבטיח את שלומם של החיילים והפעילים על כלי השייט. עם הגעת הספינה לנמל אשדוד הועברו הפעילים לטיפול גורמי המשטרה ורשות ההגירה במשרד הפנים.

הם עברו תשאול והחל הליך הרחקה נגדם לאחר שנכנסו לשטחה של ישראל בניגוד לחוק.

בשעה 2 בערב נוצר קשר ראשוני בין ספינות חיל הים לשני כלי השייט העושים דרכם לעבר חופי רצועת עזה. בחיל הים הודיעו לספינות כי מסלול הפלגתן מוביל לאזור הסגר הימי מול חופי רצועת עזה עליהן מוטל סגר בהתאם לחוק הבינלאומי.

בחיל הים הודיעו לספינות כי באפשרותם לחזור על עקבותיהם בכל שלב שיחליטו בטרם עליית חיילים על האוניות. כוחות חיל הים הציגו למפליגים את האפשרויות החוקיות העומדות בפניהם להגעה לעזה דרך המעברים היבשתיים. הפעילים לא נשמעו לקריאות חיל הים וסירבו לפעול בהתאם לאפשרויות החוקיות העומדות בפניהם. כלי השייט ממשיכים לעשות דרכם לעבר אזור הסגר הימי.
מוטל על עזה הוא חוקי.

בצה"ל הדגישו כי כל מדינה או גוף המבקש להעביר סיוע הומניטארי לרצועת עזה יכול לעשות כן דרך המעברים היבשתיים ובתיאום מראש עם הרשויות בישראל. צה"ל וחיל-הים ערוכים ומוכנים לשמור על בטחון מדינת ישראל ועל גבולה הימי, ולפעול ככל שיידרש כדי למנוע כניסה של כלי שיט לתחומי הסגר הימי על רצועת עזה.

בצה"ל אמרו לאחר עצירת המשט לעזה אמש כי לא נמצא כל סיוע הומניטארי בספינות. הפעילים טענו לפני הגעתם לאזור כי הם מביאים ציוד רפואי בשווי של 30 אלף דולר.

בתמונה שפורסמה ע"י מארגני המשט, מובאת כביכול תמונה שצולמה על הספינה הקנדית לפני ש"נחטפה", בה נראים ארגזים עם כביכול ציוד רפואי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}