כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הגראי"ל נגד הטלפונים הלא כשרים • פרסום ראשון

הגראי"ל שטיינמן מפרסם מכתב חריף נגד הטלפונים הלא-כשרים והאינטרנט שאינו מפוקח • "רבים חללים הפילה, ושומר נפשו ירחק מזה" • המכתב - בפנים

הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון: שוקי לרר



הגראי"ל שטיינמן מפרסם מכתב חריף נגד הטלפונים הלא כשרים והאינטרנט הלא מפוקח.

המכתב יתפרסם מחר בעלון 'פרי חיים' המופץ בין בני ביתו ותלמידיו הקרובים של הגראי"ל, ובו נכתבים שיחותיו ושיעוריו שננמסרו במהלך כל ימי השבוע.

אל הגראי"ל הופנתה שאלה של תושב חו"ל שהתעניין אודות טלפונים שאינם בפיקוח. הגראי"ל הצטער להיווכח שהמודעות לסכנה אינה מספקת והחליט לכתוב מכתב בנושא.

וזה לשון המכתב: "להשתמש באינטרנט וכן טלפונים שאינם בפיקוח רבנים יראי ה', המציאות הוכיחה כי רבים חללים הפילה, ושומר נפשו ירחק מזה". על החתום אהרן י. לייב שטיינמן - א' דמר חשוון תשע"ב.

תוך כך התייחס השבוע הגראי"ל למלחמה בדרום בשיחה בפני תלמידיו, ואמר כי המצב דורש התחזקות בתורה ויראת שמים.

"כל בחור צריך לחשוב מה שיש יותר תורה, יותר מצוות יש יותר סיכויים שלא יהיה חס וחלילה צרות, ממילא צריך לההתחזק, כל אחד אחראי!"

בדבריו צייר הגראי"ל את המצב ואמר: "רחמנות על כל היהודים - נעבך, הם נמצאים בצרה גדולה. אתם יודעים מה שקורה אם באמצע הלילה יש אזעקה, צריך לרוץ עם כל הילדים הקטנים לרדת למקלט, זה דבר נורא, נורא ואיום.

"ובוודאי צריך ללמוד, מה שיותר לומדים יש יותר זכויות, יש יותר מה שמגין שלא יהיה חלילה וחס צרות, ה' יעזור שכולכם תתחזקו בתורה ביראת שמים ובתפילה". סיים הגראי"ל.

מכתב של הגראי"ל. צילום: בחדרי חרדים



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}