כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תדהמה: ביקורות במוסדות תרבות? רק אחת ל-3 שנים

תדהמה בוועדת הכספים: מסמך של משרד התרבות חושף כי ביקורות בגופי התרבות הכלליים נערכות רק אחת ל- 3 שנים • גפני: "זו אפליה" • המסמך המלא - בפנים

ביקורת במיר. צילום: יואל קוריץ
ביקורת במיר. צילום: יואל קוריץ



השבוע, החליט יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, 'לעשות שריר' (הוא מומחה בנושא) ועיכב תקציב למוסדות תרבות וספורט. הסיבה: דרישה כי יציגו את דרכי הפיקוח והביקורת, כדי לבדוק האם לא קיימת אפליה בביקורת המתנהלות בישיבות ובכוללים.

אתמול (ד') נחת במשרדו מכתב תשובה מאת חשבת המשרד דליה מרגלית, ובו הסבר על דרכי הפיקוח על מערך מתן התמיכות במנהל התרבות. לקרוא, ולא להאמין.

לפי המכתב מתברר כי נערכות בחקורת שוטפת על סמך מסמכים שמגישים המוסדות הנתמכים אך ביקורות במוסד הנתמך, נערכות רק אחת לשלוש שנים. "ועדת התמיכות" לשון המכתב, "דנה בממצאי דוחות הביקורת השוטפת וכן בממצאי ביקורות עוסק הנערכות בגופי התרבות בתדירות של אחת ל-3 שנים".

המכתב עמוס מלל, אך בעל מסקנה אחת: ניירת, דו"חות – הכול טוב והכול יפה. ביקורת בשטח? כן, אחת לשלוש שנים. ו"אנו רואים בפיקוח ובקרה אלו כנותנים מענה מספק למוסדות התרבות", מסיים המכתב.

נו, בטח, הם הרי לא מייצגים את בחורי החמד והאברכים 'שלנו' השוקדים על תלמודם. הם אנשים 'תרבותיים'.

עכשיו תסמכו על גפני שעם הנתונים שקיבל הוא ירוץ אל הגורמים המוסמכים באגפי הישיבות שבמשרד החינוך ויזעק את זעקת האפליה. עד אז, שיחכו כולם עם תקציבי התרבות, גפני בשטח.,

,

,

,







,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}