כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

פטור ארנונה לישיבות? היועץ תומך, ראש העיר תוקף

ימים אחדים לאחר שחתם שר הפנים על פטור ארנונה לפנימיות הישיבות והמוסדות - מסע ההתקפה התקשורתי נפתח - וראש עיריית ירושלים התקפל • קרויזר: "אין סתירה"

שר הפנים וראש העיר, עיבוד: בחדרי חרדים
שר הפנים וראש העיר, עיבוד: בחדרי חרדים

לפני מספר ימים חתם שר הפנים, אלי ישי, על צו הפוטר מארנונה מוסדות חינוך פנימייתיים כולל ישיבות גבוהות אבל בהחלט לא רק. גם מוסדות אחרים נכללים בצו, וביניהם מעונות לנשים מוכות ועוד.

כפי שצפינו בידיעה אותה העלינו ביום שלישי, מתן הפטור מארנונה גרר ביקורת צולבת וגם טוקבקים מתנגדים בידיעה שהופיעה למחרת ב"כלכליסט" (ש"ס אבי השחיתות...שודדי הקופה הציבורית...פרזיטים ושאר פנינים).

בשלב הראשון פורסם בידיעה ב"כלכליסט" כי ראש עיריית ירושלים מברך על היוזמה.

כתגובה, מיהר ראש העיר ניר ברקת להבהיר כי זה לא בדיוק כך וכי הוא דורש שהמדינה תשפה את העירייה בגין כל פטור שהיא מחליטה להעניק ולא תטיל את העלויות על גבן של הרשויות המקומיות. בכל תהליך של שינוי מדיניות שיש בו השלכה כלכלית, דורש ברקת, יתקיים דיון משותף עם הרשויות המקומיות.

כזכור, השבוע, בשיחה עם אברהם קרויזר, יועץ התקשורת של ראש עירית ירושלים ניר ברקת, הוא בירך בחום את אלי ישי על צעדו האמיץ וטען כי השר ישי הפך ל"תורם הגדול של עולם הישיבות".

האם אין סתירה בין העמדה שלך לעמדה של ברקת? – שאלתי אותו היום.

לדבריו, אין סתירה שכזו, וגם לראש העיר, ניר ברקת, אין כל בעיה עקרונית עם ההחלטה של השר ישי.

"הוא רק מבקש ממשרד הפנים לשלם לו את סכום הכסף אותו יפסיד כתוצאה מההחלטה החדשה, כמו כל החלטה ממשלתית שמשנה מאזן כספי של עיריה. אין לשכוח כי מדובר בירושלים, בסכום של 6 מליון שקל, וזהו סכום לא מבוטל, מה גם שיחל ויכוח האם הצו החדש חל רטרואקטיבית תוך גרירת מחיקת חובות של מיליוני שקלים נוספים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}