כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חתונה פיקטיבית? • הסיפור שמסעיר את מאה שערים

חתן נישא לפני שבוע בהיתר 'מאה רבנים' • מצד החתן טוענים: החתונה המצאה, כדי שהאישה תסכים לקבל גט • ויש מי שבטוח: ההכחשה נועדה למנוע סערה הלכתית

היתה או לא היתה? חופה. צילום אילוסטרציה
היתה או לא היתה? חופה. צילום אילוסטרציה

סוף הסאגה?

לבית הדין של הגר"נ קרליץ בבני-ברק הגיעו הבוקר (ה') בני זוג שנישואיהם עלו על שרטון.

בני זוג המבקשים להתגרש אינם אורחים נדירים בבתי הדין. אלא שהפעם מדובר בזוג עם סיפור בלתי-שגרתי: הבעל - כפי שהתפרסם ב'בחדרי חרדים' - נישא ביום שישי האחרון בפעם השנייה, ללא מתן גט, עם נערה מ'כת הטאליבאן', שלא יצאה מביתה במשך כשנה וחצי.

האישה שהותיר מאחוריו ללא גט, שדבר החתונה של בעלה הגיע לאוזניה, הביעה את רצונה לקבל גט - וזה ניתן לה בפני חברי בית-הדין על-ידי בעלה-החתן הטרי, הנמצא בשיאם של ימי שבע הברכות.

חלק מקרובי משפחתו מספרים היום, כי לא התקיימה ביום שישי האחרון חתונה, וכי המידע המוטעה הופץ בכוונה תחילה - רק כדי ליצור לחץ על האישה, כדי שזו תסכים לקבל גט.
~"הסיפור הופץ כדי להלחיץ את אשתו הקודמת ואת משפחתה, ששכנעו אותה שלא לקבל את הגט", אומר קרוב משפחתו בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

אך למרות ההכחשה, ישנן עדויות של שכנים וקרובים הטוענים בתוקף, כי החתונה ביום שישי אכן התקיימה - וכי ההכחשות של בני משפחת החתן נועדו למנוע סערה הלכתית וציבורית סביב הזוג הצעיר.

בבית הדין של בד"ץ 'העדה החרדית' עלה הנושא המסעיר לדיון. חלק מחברי הבד"ץ אינם משוכנעים שאכן התקיימה חתונה כזו. בדיון עלתה השאלה האם החתן אכן קיבל היתר 'מאה רבנים'.

מצדו של החתן נטען בדיון, כי כלל לא היו מאה חתימות ואף לא היה צורך בהן, שכן הוכח הלכתית כי 'חרם דרבינו גרשום', האוסר על אדם להתחתן עם שתי נשים, חל רק במקרה שהאישה רוצה לקבל את הגט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}