כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ישי חתם: מספר חברי המועצה יהיה קבוע ואחיד

מספר חברי המועצה העומדים להיבחר בעיריות ובמועצות מקומיות יתקיים על פי מפתח אחיד של מספר התושבים ברשות • מספר חברי המועצה לא יועלה ביותר ממדרגה אחת לעומת מספרם כיום

שבוע של חתימות. אלי ישי. צילום: יעקב כהן
שבוע של חתימות. אלי ישי. צילום: יעקב כהן

שר הפנים, אלי ישי, חתם היום (ה) על צו הקובע מפתח מדרגות אחיד למספר חברי מועצה אשר יבחרו ברשויות המקומיות.

בהתאם לסמכות שר הפנים לפי סעיף 10 לפקודת העיריות וסעיף 6 לצו המועצות המקומיות קובע שר הפנים כי מספר חברי המועצה העומדים להיבחר בעיריות ובמועצות מקומיות יתקיים על פי מפתח אחיד של מספר התושבים ברשות, לדוגמא, מספר חברי המועצה המרבי ברשות שמונה מעל 300,001 תושבים יהיה 31 חברים וברשות המונה עד 50,000 תושבים מספר חברי המועצה המירבי יעמוד על 15 חברי המועצה.

הצו קובע בנוסף כי מספר חברי המועצה לא יועלה ביותר ממדרגה אחת לעומת מספרם כיום, גם אם לפי המפתח מתחייבת העלאה גדולה יותר, אלא אם כן החליט השר כי קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות זאת.

כזכור, שרי הפנים דאז, אברהם פורז ומאיר שטרית חתמו גם הם על צו המורה על צמצום חברי המועצה ברשויות המקומיות, מאחר שצווים אלו נחתמו תקופה קצרה לפני הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, בג"צ קבע כי השינוי נעשה במהלך מערכת הבחירות ומשום כך נפל בו פגם.

חתימת הצו על ידי שר הפנים כיום , כשנתיים לפני מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות שנועדו 22.10.2013, תבטיח כי "כללי המשחק" יהיו ידועים זמן רב לפני מערכת הבחירות.

הצו יכנס לתוקפו 30 יום לאחר פרסומו ברשומות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}