כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אבוטבול תוקף: "ח"כי הליכוד נלחצים מהפריימריז"

ועדת הכלכלה החליטה לדון בנושא מצוקת הדיור והתחרדות בית שמש • בעירייה מסבירים: הסטודנטים הכאילו-תמימים הם פעילים בולטים בסניף 'הליכוד'

אבוטבול. צילום: יעקב נחומי
אבוטבול. צילום: יעקב נחומי



רק לפני מספר ימים ישבה ועדת הכלכלה של הכנסת על המדוכה כדי לדון בנושא התחרדותה של העיר בית שמש.

לפני מספר שבועות ביקר בעיר ח"כ דני דנון מהליכוד, ולמרות אהדתו הכללית של האיש לחרדים, נתפס בהתבטאויות שניתן היה למצוא בהם חוסר אהדה.

"הוא לא התכוון, הדברים יצאו מפיו בלי כוונה", אמר לי אחר כך אחד ממקורביו.

השבוע, כאמור, כינס ח"כ כרמל שאמה-הכהן, גם הוא מהליכוד, את הוועדה שבראשותו כדי לדון בנושא.

"הנושא אינו קשור לוועדת כלכלה", טוענים גורמים בכירים בעירית בית שמש, אך מודים כי שאמה-הכהן ניהל את הישיבה בהגינות.

במהלך הישיבה תקף, כזכור, ח"כ ישראל איכלר בחריפות את הכוונה לחסום את בואם של החרדים לשכונות הנבנות והולכות. מנכ"ל העירייה, מתתיהו חותה, סיפר כי הוא מלווה זה שנים את התרחבות העיר, גם בתקופת שלטונו של דני וקנין וגם בתפקידו הקודם כיו"ר הועדה המחוזית במשרד הפנים.

לדבריו, "מדינת ישראל ועיריית בית שמש פעלו באופן לא חוקי על מנת לחסום את בואם של החרדים לבית שמש! כיום, יש ראש עיר אחר והמדיניות היא שונה. בית שמש פתוחה לכולם".

רוצים שוב ידיים חילוניות

דובר העירייה, מתתיהו רוזנצוויג, שנכח אף הוא בדיון, הזכיר כי דווקא ראש העיר משה אבוטבול ניסה לחלק את השכונות החדשות ברמת בית שמש ג', שליש לכל מגזר: חרדי, דתי לאומי וכללי, ואף הודיע על כך בסיור הקבלנים שהתקיים ברמת בית שמש, אלא שהמתנגדים פנו לבג"צ בבקשה לבטל בכלל את מכרזי השיווק, ובדיון שהתקיים בבג"צ נקבע אז כי אין לעירייה ולמדינה הזכות והאפשרות להגדיר את השכונות עבור מגזרים מסוימים וביטל את חלוקת השליש לכל מגזר. לכן בסופו של דבר השכונה שווקה לחרדים, בהתאם לכוחות השוק.

השאלה היא מה באמת מביא את נציגי הליכוד לעסוק באופן כל כך אינטנסיבי בנושא?

בשיחה עם רוזנצוויג הוא טוען כי הפעילים שהגיעו לדיון כביכול במסווה של סטודנטים תמימים שאין באפשרותם לרכוש דירה בבית שמש הם בפועל "פעילים בולטים בסניף הליכוד המקומי בצורה מאורגנת תחת השם 'קבוצת תגר', כאשר מטרתם המוצהרת היא החזרת הגלגל לאחור, ולהחזיר את השלטון בעיר לידי הליכוד".

הוא ציין כי למרות מסעות ההפחדה שמנהלים אותם גורמים, בית שמש מתפתחת באופן מעורר השתאות, וכיום יוצאים לפועל פרויקטים גדולים בעלות של מאות מיליוני ש"ח לפתרון בעיות שבית שמש סבלה מהם שנים רבות.

רוזנצוייג סבור שהסאגה סביב ההתנגדות לחרדים בבית שמש תסתיים שעה לאחר הבחירות הבאות בעיר (בעוד כשנתיים...). עד אז ימשיכו ציבורים גדולים בעיר לחלום על החזרת המושכות של ראשות העיר לידיים חילוניות תוך הנחה שהבחירות הקודמות היו "תאונה".

מכוח ההסעם הקואליציוני

בשיחה עם ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, הוא תוקף בלי לברור את המילים את חברי הכנסת של הליכוד.

"חברי הכנסת של הליכוד נלחצים מהפריימריז במפלגתם, ומעלים לדיון נושאים שאינם קשורים לעבודת הוועדות עליהן הם מופקדים", אומר אבוטבול, ומציע "לאותם ח"כים" "כי יתרכזו בבעיות האמיתות המונחות על שולחנם ולא ינסו לתפוס כותרות פופוליסטיות באמצעות מתן במה להסתה נגד הציבור החרדי. בבית שמש נבנות עשרות אלפי יחידות דיור, כך שיש מקום לכולם", דברי אבוטבול.

ראש העיר אף מדגיש כי הבניה בבית שמש נעשית דווקא בעקבות ההסכם הקואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יהדות התורה וש"ס ובו סעיף מיוחד על פתרון מצוקת הדיור באמצעות בניית דירות במספר ערים בארץ וביניהם בית שמש. כך ש"תלונות פעילי הליכוד אמורות להיות מופנות למנהיגם הפוליטי רה"מ נתניהו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}