כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בדרכי האח • רבי דוד אבוחצירה: "אל תצלמו!"

"אני בצער גדול מפטירתו של אחי רבי אלעזר ז"ל. אני מבקש שלא יצלמו אותי בשום פנים ואופן" • התמונה היחידה שצולמה: כתיבת אותיות לעילוי-נשמת בחור שנרצח

התמונה האחרונה: רבי דוד בכתיבת אות לפני כשבועיים. צילום: לב מלכה
התמונה האחרונה: רבי דוד בכתיבת אות לפני כשבועיים. צילום: לב מלכה

הרצח הטראגי של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל מבאר-שבע, הותיר את בני המשפחה שבורים והמומים. לאורך כל ימי ה'שבעה' ישבו האבלים והתקשו להתמודד עם האסון הפתאומי שפקד אותם.

במהלך ימי ה'שבעה' שחו הכול על הקפדתו המיוחדת של רבי אלעזר על שמירת העיניים. עשרות שנים הקפיד רבי אלעזר זצ"ל שזיו פניו לא ייחשף לציבור הרחב, והוא לא נחשף לעין איש, זולת משפחו הקרובה. לאורך כל היום היה עטוף בגאלביה מיוחדת, שהסתירה את עיניו מעין רואים והסתירה את הרואים מעיניו.

עשרות צלמים שניסו ללכוד פריים בודד, בו נראים פניו של רבי אלעזר – כשלו במשימתם.

מאז הרצח, החליט אחיו של רבי אלעזר - האדמו"ר רבי דוד אבוחצירה, לאמץ את המנהג ולאסור על הצלמים הרבים הפוקדים את ביתו מלצלמו.

עדויות רבות שהגיעו למערכת 'בחדרי חרדים' מספרות על איסור מוחלט לצלם בחדרו של רבי דוד בשבועות האחרונים . גם במקרים בהם הגיעו נגידים, התומכים במוסדות, סירבו הגבאים לאשר צילום של פני רבם. גם קופות הצדקה, הזקוקות לתמונות עבור איסוף כספים - נענו בשלילה.

"אין יותר תמונות", אמרו הגבאים.

אחד הצלמים סיפר ל'בחדרי חרדים', כי רבי דוד אמר לו: "אני בצער גדול מפטירתו של אחי, רבי אלעזר ז"ל, ומאז פטירתו אני מבקש שלא יצלמו אותי בשום פנים ואופן".

התמונה האחרונה של רבי דוד צולמה לפני כשבועיים, במהלך סיום כתיבת ספר-תורה לעילוי-נשמת אליהו ישראל אברמן ז"ל, שהוכנס לבית המדרש של קאליב.

הרב אהרן לייב אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה', מספר ל'בחדרי חרדים': "לפני כשבועיים, כשהגענו לכתוב את האות בספר תורה לעילוי נשמת בני אליהו ישראל ז"ל, הגבאי אמר לצלם לא לצלם, ורבי דוד אמר לנו: 'הרב אברמן זה עדיפות מיוחדת, לי ולו יש אותו מזל, אותו דבר. לך נרצח בן ולי נרצח אח, ואם היית יודע מה שהם פועלים למעלה היית רגוע'".

האם תמונותיו של רבי דוד יהפכו מוצר לאספנים? נמתין ונראה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}