כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הוויתור על גביית עמלות חודשיות על כרטיסי חיוב עלול לעלות לבנקים בארה"ב 8 מיליארד דולר

בנק אוף אמריקה עלול להפסיד 2 מיליארד דולר בגין ההגבלות על עמלות כרטיסי החיוב

  • ה' חשון התשע"ב
הוויתור על גביית עמלות חודשיות על כרטיסי חיוב עלול לעלות לבנקים בארה"ב 8 מיליארד דולר

ההגבלות שהטיל הממשל האמריקאי על העמלות שגובים הבנקים על כרטיסי חיוב בנקאיים, עשויות לעלות לבנקים הגדולים בארה"ב 8 מיליארד דולר בהכנסו אבודות. אתמול היה בנק אוף אמריקה האחרון בשורה של בנקים שהודיע על ביטול עמלה חודשית על שימוש בכרטיסי חיוב, בעקבות לחץ צרכני כבד. ולס פארגו וג'יי.פי מורגן צ'ייס נמנים עם בנקים נוספים שהודיעו על ביטול עמלות מתוכננות כאלו, וסיטי ו-US בנקורפ החליטו מלכתחילה שלא להחילן.

בסקר של בלומברג שנערך לפני כשבוע ענו 30% מהצרכנים בארה"ב כי יעברו בנק אם יטילו עליהם דמי שימוש חודשיים בכרטיסי חיוב. כרטיסי חיוב נפוצים מאוד בארה"ב, ומשמשים כתשלום ישיר ומיידי מחשבון העו"ש למוכר, בניגוד לכרטיסי אשראי שאת התשלום להם צריכים הצרכנים לפרוע בסוף כל חודש באופן פעיל.

בשנה שעברה, במסגרת חוק הרפורמה של הרגולציה על המגזר הפיננסי, נקבעה גם הגבלה על עמלות הנגבות על כל עסקה בכרטיסי חיוב - עמלות שנגבו מבעלי העסקים בהם התבצעה העסקה. בניסיון לצמצם את ההפסדים שעלו מהגבלות אלו, שנכנסו לתוקף בחודש שעבר, ניסו בנקים רבים להחיל דמי שימוש חודשיים על המחזיקים בכרטיסי חיוב. אך כשלון אסטרטגי זה, פירושו כי הבנקים יתקשו לפצות על ההפסדים בגין ההגבלות החדשות בתחום כרטיסי החיוב עצמו. בנק אוף אמריקה לבדו עשוי להפסיד כ-2 מיליארד דולר בשנה בשל ההגבלות, לדברי בכירים מהבנק ביולי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}