כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"יש לי תחושה שהצדדים רוצים שלום" • ראיון מיוחד

לאחר הסיור המתוקשר בפוניבז' מדבר השופט יעקב טירקל על תחושותיו: "שבמקום תורה יהיה מחלוקת?" • "אם לא היו רוצים שלום - לא היו פונים אלי כמגשר"

טירקל בישיבת פוניבז'. צילום: בחדרי חרדים
טירקל בישיבת פוניבז'. צילום: בחדרי חרדים

היום (ד') בשעות הבוקר המוקדמות, הגיע שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל לסיור במבנים של ישיבת פוניבז' בבני ברק.

טירקל שמונה לאחרונה לשמש כבורר בין שני הצדדים הניצים בישיבה ערך סיור ארוך שנמשך למעלה משעתיים וניסה לבחון אפשרויות להגיע להבנות בדרכים יצירתיות.

בראיון לנועם זיגמן במהדורה המרכזית של רדיו 'קול חי' סיפר השופט טירקל על תחושותיו לאחר הביקור בישיבה: "רציתי להכיר את המבנים בישיבה. איך מחולקים התלמידים וכו'. התחלנו בסיור בשעה 10 בבוקר וסיירנו כשעתיים. הסיור היה מרשים מאד. אין ספק שזהו מבצר של תורה שכולו אומר כבוד".

• פעם ראשונה שאתה רואה את הישיבה?

"מבפנים אף פעם לא ראיתי את הישיבה".

• מה ההתרשמות שלך?

"זה שיש מחלוקות ממלא אותי צער. דווקא במקום שאמור לסמל את אהבת ישראל – יש מחלוקות, זה דבר מצער. אני מאד מקווה שהגישור שלי - שאני לא יכול לדבר עליו כלום – יתרום לפתרון העניין".
~• התרשמת שרוצים להגיע לשלום?

"במהלך הסיור לא הייתי אמור לפגוש את הרבנים. במקרה ראיתי את הרב כהנמן ואת הרב מרקוביץ'. הסיור היה רק עם עורכי הדין של הצדדים ומשתתף נוסף מכל צד. אני בטוח שיש שאיפה לעשות שלום אחרת לא היו פונים אלי שאשמש כמגשר".

• כמה זמן ייקח הליך הגישור?

"קשה להגיד. נפגשתי עם כולם יחד ועם כל אחד לחוד. אני מניח שיהיו עוד פגישות. אני מקווה שלא ייקח עוד הרבה זמן ויגיע לפתרון. אני עדיין לא יכול להגיד מה התוכנית אבל אני מקווה שיעלה בידי להציע הצעות שיתקבלו על שני הצדדים ונסיים את הסכסוך בשלום ובאחווה. תמיד היו לי ציפיות שבעולם הישיבות הדברים יהיו יותר בשלווה ובנועם. אבל יש רצון טוב ואני מקווה מאד שאנחנו נסיים את הכל בפיתרון שכולם יהיו מרוצים ממנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}