כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"מתמודדים עם הלא נודע" • צפו בתרגיל חיל-האוויר

בזמן שאפשרות התקיפה באיראן עולה על הפרק - אימוני חיל האוויר באיטליה, משדרים מסר ברור • בחיל האוויר סיכמו בהצלחה: "מתרגלים מקומות לא מוכרים" • צפו

מטוס באימונים. תמונת אילוסטרציה
מטוס באימונים. תמונת אילוסטרציה

חיל האוויר הישראלי השלים השבוע תרגיל משותף עם חיל האוויר האיטלקי.

בתרגיל, שנערך בסרדיניה במשך כשבוע, השתתפו טייסות "אבירי הצפון", "הסילון הראשונה" וטייסת "העמק" המטיסות את מטוס ה"ברק".

האימון כלל תרגול של יכולות מבצעיות באזורים חדשים ובמתארים שלא קיימים בשטח מדינת ישראל. זו אינה הפעם הראשונה שחיל-האוויר מתאמן בסרדיניה. בשנים האחרונות מקיים החיל מספר שיתופי פעולה עם חילות אוויר זרים מתוך מספר מטרות. ביניהן, חיזוק מערכת היחסים עם חילות האוויר הזרים, לימוד מתורת הלחימה של NATO, תרגול יכולות מבצעיות באזורים רחבים ולא מוכרים ואפילו כדי להשאיר רושם חיובי.

חיל-האוויר האיטלקי שלח את מטוסי ה"Eurofighter" האיטלקיים עליהם זכו שני טייסים ישראליים להצטרף לטיסה במושב האחורי. "היה מרשים ביותר", אמר רב-סרן דני, סמ"ט א' בטייסת "הסילון הראשונה". "למטוס יכולות משמעותיות שהיה מעניין מאוד לראות מקרוב".

"חוויית שיתוף הפעולה עם חיל האוויר האיטלקי היה חיובי מכל אספקט של העניין", אמר סא"ל יפתח, מפקד המשלחת. "הייתה בינינו הבנה מקצועית ומבצעית טובה מאוד במהלך הטיסות ביחד, שמהר מאוד התפתחה לחברות. מעבר לכך, הייתה לנו הזדמנות לטוס באזורים נרחבים ביותר, גדולים אף מארץ ישראל כולה, שבהם תרגלנו מתארים מסובכים מאוד עם מטוסים רבים שלהם יכולות שלא מוכרות לנו", הוסיף סא"ל יפתח.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}