כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

סוני עברה מרווח להפסד של 346 מיליון דולר ברבעון השלישי

צופה הפסד נקי של מעל מיליארד דולר בשנת הכספים הנוכחית, על רקע התחזקות הין והפסדים נצברים בחטיבת הטלוויזיות של החברה

  • ה' חשון התשע"ב
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

ענקית האלקטרוניקה היפנית סוני דיווחה היום על הפסד נקי של 27 מיליארד ין (346 מיליון דולר) ברבעון השלישי של 2011, לעומת רווח נקי של 31 מיליארד ין (400 מיליון דולר) בתקופה המקבילה אשתקד. עוד דיווחה החברה כי היא צופה הפסדים כוללים של למעלה ממיליארד דולר ב-2011, על רקע התחזקות הין מול הדולר וההפסדים הנצברים בחטיבת הטלוויזיות שלה.

עסקי הטלוויזיות של סוני מעיבים על ביצועי החברה כבר למעלה מעשור, ולאחר שנים בהן נחשבה סוני למובילת הענף בנתח השוק ובמוניטין, היא מוצאת עצמה מזדנבת אחרי חברות כמו סמסונג ו-LG.

לאחרונה נודע כי סוני נמצאת במגעים למכור לסמסונג את חלקה במיזם הטלוויזיות המשותף שהקימו השתיים, לאחר שכבר מכרה את מפעלי הטלוויזיות שלה בספרד, סלובקיה ומקסיקו, כך דיווח העיתון היפני "ניקיי ביזנס דיילי".

סוני מעריכה כי תסיים את שנת הכספים הנוכחית, שתסתיים במארס 2012, בהפסד כבד של 1.15 מיליארד דולר. זאת בניגוד גמור לתחזית שסיפקה ביולי, עם תום הרבעון הקודם, לרווחים של 770 מיליון דולר, אשר התבססו על שער של 75 ין לדולר ו-105 ין ליורו.

סוני נמצאת תחת לחץ מצד בעלי המניות להקטין את ההפסדים שהיא צוברת בחטיבת ייצור הטלוויזיות ולמקד את הפיתוח שלה בשוק הסמארטפונים. לפני כשבועיים הודיעה סוני כי היא רוכשת את חלקה של חברת הציוד האלחוטי השוודית אריקסון בסוני אריקסון - המיזם המשותף שהוקם לייצור טלפונים סלולרים.

סוני תשלם 1.46 מיליארד דולר תמורת 50% הנוספים מאריקסון. חטיבת הסלולר תוטמע בתוך סוני ותשלים עבור החברה את רשת מוצרי האלקטרוניקה שלה הכוללים טאבלטים, טלוויזיות ומחשבים אישיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}