כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הסוף לישיבת עוד יוסף חי ביצהר

הסוף לישיבת עוד יוסף חי ביצהר

ראש הישיבה הרב יצחק שפירא. צילום: פלאש 90
ראש הישיבה הרב יצחק שפירא. צילום: פלאש 90

הסוף לישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר: מנכ"ל משרד החינוך היוצא, ד"ר שמעון שושני הודיע להנהלת הישיבה כי החליט להמשיך את עצירת התקציבים של ישיבת עוד יוסף חי ועל סגירתה של הישיבה הקטנה 'דורשי יחודך'.

"החלטתי שלא לחדש את ההכרה למוסד דורשי יחודך ולא להעניק לו רישיון, כמו-כן, הוחלט להפסיק את התמיכה שניתנה לישיבה עוד יוסף חי, על-אף התרשמות המפקחים מטעם משרד החינוך שהתרשמו באופן חיובי מהנעשה בישיבה, איני סבור כי יש לתת לביקורות אלו משקל רב, מאחר שגורמי הפיקוח לא נחשפו לחומר חסוי אליו נחשפתי", כתב שושני.

לפני כחודש קיים שושני שימוע להנהלת הישיבה שבסופה החליט על השעיית תקציבי הישיבה הגבוהה וסגירתה של הישיבה התיכונית הקשורה אליה. "אף לאחר השימוע הועבר לעיוני חומר חסוי נוסף, ממנו עלתה תמונה מקיפה על הנעשה בישיבה. המידע החסוי הרב שהוצג בפני אינו מתיישב עם טענותיכם", ציין בהחלטתו.

עוד הוסיף כי חלק מההחלטה התבססה על כך שבישיבה מלמדים אשר חיברו את הספר 'תורת המלך', בו נכתבו דברים שלא מתיישבים עם עקרונות חינוכיים ועם השפעה שיש לצוות הישיבה או אנשי חינוך על התלמידים.

בימין כבר הגיבו בזעם להחלטה, גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה להחלטה: "מדובר בצעד חסר תקדים המתאים אולי לרוסיה הסובייטית. לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל יחליטו פקידים לסגור מוסד רשמי על סמך חומר סודי שאי-אפשר אפילו לראות ולהתגונן בפניו, דבר שראינו בסוגי משטרים שחשבנו שכבר נעלמו מן העולם. לא ראינו סגירת מוסדות דת של תנועות אסלאמיות המטיפות לתמיכה בטרור או אוניברסיטאות שמרצים בהן מטיפים נגד עצם קיום המדינה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}