כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

עונש לפלסטינים: בנייה מואצת בירושלים רבתי

השמינייה החליטה להגיב על צירוף הרשות הפלסטינית כחברה באונסקו, בבנייה מואצת • ייבנו אלפיים יחידות דיור בבגוש עציון ומעלה אדומים • ליברמן נעדר במחאה על 'אזלת היד'

נעדר בהפגנתיות. ליברמן. צילום: פלאש90
נעדר בהפגנתיות. ליברמן. צילום: פלאש90



ישיבת השמינייה שהתקיימה בשעות אחר הצהרים, הסתיימה תוך מתן החלטה נחרצת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולפיה תואץ בניית דירות בירושלים, גוש עציון, ומעלה אדומים.

מדובר בכאלפיים יחידות דיור, באזורים שבכל הסדר עתידי יישארו בידי ישראל.

היה זה הדיון הראשון בנושא, ובדיון הבא יידונו צעדי ההמשך לתגובה על החלטת ארגון unesco, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, לקבל את פלשתין כחברה מלאה.

החלטת אונסקו מהווה 'מכה' קשה לישראל ומחזקת את ניסיונם של הפלשתינים לקבל את הכרת האו"ם בהם כמדינה עצמאית. מדובר בניסיון ראשון של הפלשתינים להתקבל לסוכנות או"ם כלשהי מאז ניסה נשיאם, אבו-מאזן, לבקש רשמית את הכרת ארגון האו"ם למדינתו.

עד כה כבר ספג הארגון 'עונש' על צעדו זה, עם הודעתה של ארה"ב כי תבטל את המימון בסך 60 מיליון דולר אותם הבטיחה לתת לו בחודש הבא.

על פי החוק האמריקני חל איסור על וושינגטון לממן גוף של האו"ם המקבל לשורותיו חברות פלשתינית. מאחר וארה"ב היא זו שמממנת לארגון 22 אחוז מתקציבו, מדובר בצעד כואב עבורו.

במשרד החוץ מיהרו להגיב על הצעד של אונסקו ואמרו כי "ישראל דוחה את החלטת האסיפה הכללית של אונסק"ו מה-31 באוקטובר לקבל את פלשתין כמדינה חברה בארגון. מדובר בתרגיל פלשתיני חד-צדדי, אשר לא יוביל לשינוי בשטח, אך ירחיק את הסיכויים להסכם שלום. החלטה זו לא תהפוך את הישות הפלשתינית למדינה בפועל, ותערים קשיים מיותרים על דרך חידוש המו"מ.

"ישראל מאמינה שהדרך הנכונה היחידה להתקדמות בתהליך המדיני עם הפלשתינים היא באמצעות משא-ומתן ישיר וללא תנאים מוקדמים. לפיכך קיבלה ישראל בברכה את הצהרת הקוורטט מ-23 בספטמבר, והיא מוכנה לעבוד במשותף על בסיס זה. המהלך הפלשתיני באונסק"ו, כמו גם מהלכים דומים בגופי או"ם אחרים, הוא בגדר תשובה שלילית למאמצי הקהילה הבינלאומית לקידום תהליך השלום. ישראל מודה למדינות אשר הפגינו חוש אחריות והתנגדו להחלטה במסגרת האסיפה הכללית של אונסק"ו. יש להצר על כך שהאיחוד האירופי, אשר פועל לחידוש המו"מ הישיר ומתנגד למהלך הפלשתיני, לא השכיל להגיע לעמדה אחידה שיכלה למנוע את ההחלטה".

ליברמן מפגין

כאמור, לפני זמן קצר התפזר דיון ראשון של השמינייה בנושא.

שר החוץ אביגדור ליברמן 'בחר' שלא להופיע לישיבה, ומקורות יודעי דבר יודעים לספר שהוא עשה זאת כצעד הפגנתי.

לדעת ליברמן ההחלטה אותה צפה שתתקבל תהיה נקודתית, חלשה ולא רצינית, ומבחינתו צריך 'ללכת עד הסוף'.

לדברים אין כל אישור רשמי מצידו או מצד דובריו, אך אם אכן כך הדבר הרי שהצעד ההפגנתי הזה מצטרף לפרץ התקיפות הימנית האחרונה אותה מציג ליברמן בתקופה האחרונה, כשהוא אינו חוסך את שבט לשונו ממדיניות הממשלה בה הוא חבר.

לכאורה מדובר במתכון לפיצוץ, אלא שנתניהו, כך נראה, שחפץ חיי קואליציה הוא, ישתוק לו גם הפעם.

נזכיר כי בלי כל קשר לדיון השמינייה, דורשים שרי ישראל ביתנו לקיים דיון דחוף בקבינט המדיני-ביטחוני בצורך המיידי לצאת למבצע צבאי רחב היקף בעזה, כזה שיצליח למוטט את שלטון החמאס.

כזכור, כבר אתמול, במסיבת עיתונאים אותה כינס השר ליברמן, תקף בחריפות את ירי הטילים על תושבי מדינת ישראל וקרא לממשלת ישראל להפסיק לסמוך על ניסים, אף שהם קורים בשטח. הוא קרא למוטט מיידית את החמאס, בלי לפרט יתר על המידה באיזו דרך יש לעשות זאת ומהי האלטרנטיבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}