כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מאות נכנסו לחובות • כך עבד 'עוקץ הקפה הגדול'

ההצעה לחרדים הייתה מפתה: 100 אלף ש"ח תמורת רווח חודשי של 16,000 ש"ח • השיטה: הצבת מכונות קפה בבתי עסק • לאחר שמאות נפלו בפח - יוזמים הנפגעים תביעה

קפה. תמונת אילוסטרציה
קפה. תמונת אילוסטרציה

משפחות חרדיות רבות הסתבכו כלכלית בתקופה האחרונה, כתוצאה מהשקעה כושלת במכונות קפה, שנועדו לשיווק בבתי עסק.

בחודשים האחרונים הוצפו כלי התקשורת החרדיים במודעות הקוראות לציבור להשקיע סכומים הנעים סביב מאה אלף שקלים במכונות קפה. התחזית העסקית שפורסמה בכלי התקשורת הציגה רווח של עשרות אלפי שקלים בחודש, במינימום מאמץ.

אך לאחר שההסכם עם החברה נחתם גילו הרוכשים, כי הם עומדים בפני שוקת שבורה, והחברה רחוקה מלעמוד בהתחבויותיה.

תמורת מאה אלף שקלים הבטיחו החברות, שצצו כפטריות אחרי הגשם, יקבל השותף העסקי 26 מכשירי קפה, אותם הוא אמור להציב בבתי עסק, ולגרוף את הרווחים המובטחים לכיסו.

אחד מהלקוחות החרדים שהתפתה ונפל ברשתה של אחת מהחברות, חתם על חוזה ושילם מקדמה של 15 אלף שקל. לאחר בירור קצר הבין הלקוח כי המכשירים נמכרים באינטרנט בסכום של 800 שקלים בלבד, וכי הוא נדרש לשלם סכומי עתק, כתיווך עבור העסקה.

הלקוח פנה אל החברה, וביקש לברר מדוע הוא אמור לשלם סכומים מופקעים עבור מכשירי הקפה. נציג החברה התחמק: "המכשירים שלנו הם מכשירים איטלקיים שלא נמכרים בדרך כלל באינטרנט, אלו מכשירים פשוטים".

ואם לא די בתשלום המופרז עבור מכונות הקפה, הרי שהחברה מבטיחה ללקוח רשימה של בתי עסק פוטנציאלים, בהם ניתן להניח את מכונות הקפה. הלקוח שוחח עם בתי העסק וביקש לברר האם יוכל להציב שם את מכונות הקפה.

ברוב מוחלט של בתי העסק ענו לו תשובה שלילית.

לאחר חודשיים הצליח הלקוח החרדי להגיע לסיכום עם בית עסק בצור הדסה על הצבת המכונה. לאחר חודש, הגיע לגבות את חובו, ואז התברר לו כי המזכירה הכינה עבורו צ'ק על סך של מאה שקלים. "מגיע לנו עודף של 4 ₪", אמרה לו בחיוך, "שיישאר לחודש הבא".

עו"ד צביקה רוזנטל מטפל בתקופה האחרונה במספר מקרים של אברכים ומשפחות חרדיות שנפלו ברשת. "סעיף שלוש בהסכם אומר שאם החברה לא מספקת את המכונות תוך 60 ימי עסקים, אז הם מפצים אותך בפיצוי כספי", הוא אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "מתברר כי זה רק עבור המכונות החסרות בלבד, אלה שטרם נלקחו מהחברה - וגם עבור המכשירים הללו מחזירים לך 1000 שקל למכונה".

לדברי רוזנטל, הלקוח הלווה כספים רבים מחבריו וממשפחתו ימים ספורים לפני שהתחתן. "מדובר באברך שנמצא בחובות ענק בעקבות הנפילה ברשת של החברה. הוא עיכב את כל הצ'קים ואנחנו נמצאים בהליכי התכתבות עם החברה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}