כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שמאל וימין מסכימים: שוטרים יענדו תגים

תמימות דעים נדירה בין אורי אליצור מהימין וד"ר דב חנין מהשמאל אודות ענידת תגים על ידי שוטרים • לפי הצעת חוק שגיבשו, על השוטרים להזדהות בהפגנות ולשאת תגים

שוטר. צילום: מאיר אלפסי
שוטר. צילום: מאיר אלפסי

תמימות דעים יוצאת דופן - בין הימין לשמאל, התגלתה היום בדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה.

הדיון עסק בהצעת החוק שיזמו חברי הכנסת דוב חנין, אורי אריאל וניצן הורוביץ, המחייבת הזדהות בהפגנות, וענידת תגי זיהוי על ידי שוטרים.

הצעת החוק נוסחה בעקבות מקרים רבים של הפרת חובת ענידת תגי זיהוי על ידי שוטרים, הן בהפגנות של הימין והן באלו של השמאל.

בפתח הדיון אמר יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן כי "חשוב לאפשר למשטרה לעבוד ולהפקיד בידיה כלים ראויים לשלם ביצוע תפקידה, ואולם צריכה להיות למשטרה גם רגישות על מנת שהכוח שהופקד בידה לא ינוצל לאלימות". ח"כ כהן הוסיף כי "אילו השוטרים היו מזדהים כפי שהחוק דורש מהם, ייתכן והם היו יותר מתונים בביצוע משימותיהם".

ח"כ ד"ר דב חנין אמר כי "לא יכול להיות מצב שבו שוטר לבוש מדים ואין עליהם תג. יש לקבוע הוראה שאם יש הפרה של ההוראה הזו, מי שיישא באחריות יהיה מפקד הכוח".

ח"כ אורי אריאל הצטרף לדבריו של ח"כ חנין ואמר כי הסרת התגים על יד שוטרים יוצרת "תרבות עבריינית". ח"כ עתניאל שנלר אמר כי לדעתו ראוי שהסרת תגים תותר, אך ורק במקרים נדירים שיאושרו על ידי צו שיפוטי או לפחות בהוראת מפקד מחוז.

עו"ד דבי גילד-חיו מהאגודה לזכויות האזרח, ועו"ד אורית סטרוק מארגון זכויות האדם ביש"ע, הסכימו שתיהן כי חייבת להיות סנקציה פלילית המעוגנת בחקיקה נגד שוטרים שאינם עונדים או מסתירים את תגיהם.

נציגת המשטרה, סנ"צ ציפי גולדברג, טענה כי בעקבות האווירה בוועדה, המפכ"ל תיקן את פקודת ענידת התגים כך שכיום ברור כי ההוראה מוחלטת.

בתום הדיון, ביקש ח"כ כהן, יו"ר הועדה, כי לדיון הבא יובא נוסח מוסכם, שיהיה ניתן להצביע עליו לקראת קריאה שנייה ושלישית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}