כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"המוח הישראלי מתנוון, כדאי מאוד שהמדינה תתעורר"

כך ציין גיא וייס, מנכ"ל חברת Eviglio שהשתתף בפאנל מנכ"לים ובכירים שנערך בשבוע שעבר במשרדי אורקל בפתח תקווה

  • ג' חשון התשע"ב
אין מתמתיקאים ופיזיקאים. גיא וייס, מנכ"ל Evigilo  צלם: יח"צ
אין מתמתיקאים ופיזיקאים. גיא וייס, מנכ"ל Evigilo צלם: יח"צ

"המוח הישראלי מתנוון, כדאי מאוד שהמדינה תתעורר. אני לא אופטימי לגבי שוק ההייטק הישראלי בשל החינוך הטכנולוגי הקלוקל במדינה", כך ציין גיא וייס, מנכ"ל חברת Eviglio שהשתתף בפאנל מנכ"לים ובכירים שנערך בשבוע שעבר במשרדי אורקל בפתח תקווה. "כולם הולכים להיות עורכי דין, כלכלנים ואנשי שיווק. היכולות שלנו במתמטיקה ובפיסיקה הולכות ונשחקות. הבסיס הגדול שבא מהעליה הרוסית הולך ונשחק גם כן והמוח הישראלי הולך ומצטמצם. יש שכבה מאוד קטנה של אנשים שמחזיקים את התעשייה והשכבה הזאת הולכת ונעלמת", הוסיף וייס.
לצד וייס השתתפו בפאנל שנערך לקראת שבוע אורקל 2011 שנערך בישראל זו השנה ה-18 ברציפות טלאור זקס - מנהל פיתוח עסקי Ewave Medical, ערן וענונו - מנכ"ל מרכז הפיתוח של JAVA, עמיר פיסלויץ'- מנכ"ל משותף Incentives-solutions, רמי אזולאי, סמנכ"ל שיווק ומכירות באורקנוס, זיו מנדל- מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה וזיו עומר, מנהל מכירות באגף יצואני התוכנה של אורקל ישראל.

"אני רואה שהיצירתיות שפועמת בנו כחברה ישראלית אינה נפסקת, אך מצד שני יש קשיים אובייקטיבים", ציין זקס מ-Ewave Medical, "אפילו נושא המחירים הוא בעייתי וקשה להיות תחרותי בלהציע שירותים היום. העתיד יישאר בחברות קטנות שיימכרו, ולא בחברות גדולות עם אופרציות גלובליות. פער המחירים שהיה קיים בעבר בישראל מצטמצם ופועל לרעתנו, אך יזמות מקומית, יצירתית וחדשנית הם המתכון להצלחה. כמובן שיש מרחק מאוד גדול מהמציאות, בשל תשתיות החינוך הלקויות, אך אני רוצה להיות אופטימי. בסך הכל שוק ההייטק הישראלי בועט, יש דופק, יש צרכנות, יש חדשנות".

וענונו, מנכ"ל מרכז הפיתוח JAVA, התייחס לקשיי ההתבגרות של תעשיית ההיי-טק הישראלית. "נדמה שהתפתחות ההייטק בישראל היא כמו התפתחות המדינה. גם כשהוקמה מדינת ישראל, הכל היה נפלא, אך היה קושי לבצע את המעבר מילדות לבגרות. אותו דבר מתרחש כעת בתעשיית ההיי-טק. יש תהליך של התכוונות. אם נדע לנצל ולכוון בצורה נכונה את אוסף המוחות הלא מבוטל שנמצא במדינה, יכול להיווצר יתרון יחסי", הוא ציין.

אזולאי מאורקנוס התייחס אף הוא למצבו של ההיי-טק הישראלי. "בדרך כלל אני מאוד אופטימי, אך במקרה הזה המצב אינו פשוט. שבע שנים אתה נלחם ולא תמיד מקבל את הליטוף. יש גם בעיה לא פשוטה בתיעדוף פרויקטים אצל המדען הראשי. מי שמתחיל מסלול כיזם בישראל, צריך לחשוב פעמיים. זה מסלול לא פשוט". פיסלויץ', מייסד ומנכ"ל משותף incentives, הוסיף כי המובילות הקיימת בהיי-טק הישראלי נשחקת. "אני אופטימי מטבעי, אבל זה לא נראה טוב, כי אין השקעות בתשתיות חינוך שהן הבסיס להצלחה", הוא ציין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}