כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בשורה להורים: המדינה תממן את העלאת המחירים של מעונות היום

עד כה ספגו ההורים את ההתייקרות - בשיעור של 6.6% במעונות היום ו-8.5% במשפחתונים; עלות המימון: 80 מיליון שקל

  • ג' חשון התשע"ב
בשורה להורים: המדינה תממן את העלאת המחירים של מעונות היום
קשר עיסקי

המחאה החברתית יכולה לרשום לזכותה הצלחה: השנה באופן חריג לא יספגו ההורים את התייקרות שכר הלימודים במעונות היום ובמשפחתונים המסובסדים, בהיקף של כ-80 מיליון שקל.

מדי שנה ב-1 בספטמבר מתעדכנים תעריפי שכר הלימוד במעונות היום ובמשפחתונים, ובאופן קבוע ההורים נושאים בעלויות. "עדכון התעריף נובע מעליית מדדים, התייקרות מחירי המזון והסכמי שכר", מסבירה תמר אלמוג, מנהלת אגף מעונות יום ומשפחתונים. "השנה באופן חריג וחד פעמי החליטה המדינה לקחת על עצמה את כל ההתייקרות".

מדובר בהתייקרות של 6.6% לילדים ותינוקות במעונות יום, ועלייה של 8.5% במשפחתונים. מדובר בהוצאה נוספת של כמה עשרות שקלים בחודש. התעריף המקסימלי בשנה שעברה עבור ילד במעון היה 1,560 שקל, והשנה התעדכן ל-1,644 שקל. את הפער של 84 שקל יספוג השנה משרד האוצר ולא ההורים. התעריף של תינוק במעון יום יקר יותר ועמד בשנה שעברה על 2,052 שקל בחודש והשנה הוא מתייקר ב-213 שקל.

מחירי המשפחתונים מתעדכנים גם הם, אך גם בהם תספוג הממשלה את ההתייקרות במקום ההורים הזכאים לסבסוד. עלותו של ילד במשפחתון עלתה מ-1,529 שקל ל-1659, פער של 130 שקל. הורים לתינוקות במשפחתונים היו אמורים להוסיף 135 שקל מדי חודש, כאשר התעריף התעדכן השנה ל-1,726 שקל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}