כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הגר"י מצגר: 'בחדרי חרדים' - חלוצי המלחמה באלימות

במהלך ביקורו של הרב הראשי לישראל במעון לנשים חרדיות מוכות - 'בת מלך', שיבח את פעילות האתר בתחום • קורא לגולשים: "אשמח לקבל רעיונות לטיפול בנגע" • וידאו

הגר"י מצגר והרב דוב פוברסקי
הגר"י מצגר והרב דוב פוברסקי

הרב הראשי יונה מצגר ערך אתמול (א) ביקור במעון ייחודי מסוגו לנשים חרדיות מוכות - בת מלך. מנהל אתר 'בחדרי חרדים', הרב דוב פוברסקי, תיעד את הביקור המרגש.

מנהל מעון בת מלך הרב נוח קורמן קידם את פני האורחים בברכה וסיפר להם על פעילותו הברוכה והחיונית. לדבריו, המעון הוקם כבר לפני 12 שנה כאשר לפני שנים אחדות הועתק ממשכנו הקודם בירושלים לפריפריה.

מעון בת מלך מכיל כ-50 נשים מוכות וקרוב ל-150 ילדים, כאשר חלקן שוהים במעון לתקופה קצרה של כחודש וחלקן נאלצות להישאר לפרקי זמן ארוכים יותר של כחצי שנה.

הרב קורמן הסביר כי אכן לפעמים הנשים נאלצות לחזור לביתן ולבעל המכה, אך גם אז המעון מסייע בידה באמצעות כל הכלים האפשריים, משטרה, משרד הרווחה וכדומה.




הרב מצגר שוחח ארוכות עם הנשים והילדים המתגוררים במעון, שמע את סיפורם ונשא בפניהם דברי חיזוק וברכה.

במהלך דבריו הסביר הרב כי בתורה ההתייחסות לאלימות היא במושג 'אונאה' זאת מכיוון שאונאה היא האופן היותר קשה של אלימות. כאשר מכה פיזית תגליד ותתרפא בתוך זמן מה, אך פגיעה שבלב עשויה להישאר לנצח.

בהמשך הדברים שיבח הרב מצגר את אתר 'בחדרי חרדים' אשר משמש במה להעלאת המודעות לנושא האלימות - שחדרה לצערנו גם לציבור החרדי - והדגיש את החובה לבער את התופעה.

הגר"י ציין את המקרה המפורסם של 'אמא טאליבן' שנחשף ב'בחדרי חרדים' והביא לטיפול הולם.

לשאלת הרב פוברסקי מה ניתן לעשות להבא בכדי להילחם בתופעת האלימות, ענה הרב הראשי כי הוא מתכנן כנסים בנושא.

בנוסף פנה הרב לציבור הרחב והבהיר כי ישמח לקבל רעיונות לטיפול ולדיכוי הנגע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}