כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

צה"ל סיכל ירי וחיסל חולייה נוספת • דיווח שוטף

מאז 'הפסקת האש' ספגה ישראל קרוב ל-20 רקטות וגראדים • הלילה (א) נורו שש רקטות לעבר ישראל, בתגובה חיסל צה"ל שני מחבלים ברצועה • גלריה מרחובות עזה

ובינתיים, בעזה, המרצחים קוברים את חבריהם
ובינתיים, בעזה, המרצחים קוברים את חבריהם

,

למעלה מ-40 רקטות גראד וקסאמים נורו במהלך היממה האחרונה לעבר יישובי הדרום ובהם גן יבנה, אשדוד והמועצה האזורית אשכול.

כתוצאה מהנפילות נהרג אדם אחד ונרשמו כעשרים פצועים, רובם נפגעי חרדה. משה עמי, שנהרג אמש (מוצ"ש) כתוצאה מפגיעת טיל גראד, הובא למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין באשקלון.

מגעים להפסקת אש התנהלו בתיווך הרשויות במצרים, והבוקר בשעה 3:00 הייתה אמורה להיכנס לתוקפה, אך האש המשיכה ומאז שעות הבוקר נורו לעבר ישראל לפחות 13 רקטות.

מתקפה בדרום • סיקור נרחב באתר 'בחדרי חרדים':
"ביהכ"נ היה ריק כי הגבאי חלה" • ראיון
הגראי"ל לראש ישיבה באשדוד: "תתחילו כרגיל - התורה מגינה"
הבוקר שאחרי הטילים • "האברכים בבית; כולם בפחד"
לילה סוער: 11 טילים • הבוקר הכריז הג'יאהד האיסלמי הפסקת אש • דיווח מהשטח

בצהרים סמוך לשעה 15:15 כלי טיס של חיל-האוויר תקפו חוליית משגרים בדרום רצועת עזה אשר נערכה לבצע ירי תלול מסלול לעבר מדינת ישראל. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה וניסיון הירי סוכל.

כלי התקשורת הפלסטיניים מדווחים כי אחמד ג'רגון מחבל של החזית הדמוקרטית שנהרג ופעיל נוסף בן 28 שנפצע קשה מרסיסים בכל חלקי גופו בתקיפה זו באזור רפיח, המצטרפים לתשעת ההרוגים בחילופי האש בסוף השבוע, מהגא"פ שמעורבים בשיגור רקטות וחוסלו בתקיפות של חיל האוויר.

הבוקר אמר דובר הג'יהאד האיסלאמי, אבו אחמד, כי "אי אפשר לדבר על שום רגיעה אחרי הפשעים של ישראל נגד מנהיגי הקבוצה", אולם סמוך לשעה 10:00 הודיע אתר האינטרנט של הג'יהאד האיסלאמי כי הם נענים להפסקת האש בתיווך המצרי, ומוכנים לרגיעה, "כל זמן שישראל תשמור על הרגיעה". "הארגון השיב בחיוב למאמצי הפסקת האש, בעוד שהוא שומר לעצמו את הזכות להגיב לכל תוקפנות. הצלחנו ליצור מאזן אימה עם האויב הציוני, והוא זה שהתחנן להפסקת אש" אמר דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד.

לעומת זאת על פי מקורות פלסטיניים, הזרוע הצבאית של הג'יאהד האיסלאמי קוראת לא להמשיך ברגיעה וקראה לפעילים להיות בכוננות לקראת סבב אלימות נוסף.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אמר כי "צה"ל לא ממתין לשום החלטה של הג'יהאד האיסלאמי. הרמטכ"ל הנחה את צה"ל להיערכות במספר מדרגות תגובה שאושרו על ידי הממשלה. במהלך היום התעדכן הרמטכ"ל בהיערכות ההגנה היבשתית והאווירית ואישר מספר תגובות פעולות שמחריפות את תגובת צה"ל. ישנן תוכניות ממוקדות לפגיעה בתשתיות הטרור – ומעבר לכך. עד כה פגע צה"ל בתשתיות הייצור והירי של הג'יהאד האיסלאמי, כולל בכיר בארגון שהיה אחראי על נושאים אלה".

כ-200 אלף תלמידים בדרום מושבתים היום מלימודים בכל היישובים שבטווח 7 עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה, כולל במוסדות ההשכלה הגבוהה, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית. באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע לא יתקיימו לימודים.

מפקד פיקוד העורף, האלוף אייל אייזנברג, סייר היום באזור נפילת הטילים באשדוד ושוחח עם התושבים במקום. האלוף אייזנברג אמר כי "הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים, אנחנו נותנים התראה לפני כל נפילה ומשתדלים שתהיה אמינה ככל האפשר. יש להקפיד על ההנחיות ללא יוצא מן הכלל".

יוסף ריזקה, יועצו המדיני של ראש ממשלת החמאס איסמעיל הנייה אמר: "ההסלמה מצד ישראל נועדה לרצות את הציבור הישראלי, להראות את יכולת ההרתעה של צה"ל ושאין השלכות שליליות לאחר עסקת שליט".נוסיף ואמר "ישראל ניסתה לאיים באמצעות הטילים שלה על האסירים הפלשתינים ששוחררו ולהראות כי הם אינם מוגנים וכמו כן לפגוע בחגיגות על שיחרורם".

עדכון מהשעה 8:30, יום ב': 6 רקטות נורו במהלל הלילה מהרצועה. בתגובה, צה"ל פגע בחוליית משגרים והרג שניים.,

עזה, תמונת מצב,









































,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}