כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

נתניהו מבטיח: "הפוגע בנו - דמו בראשו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מטיל על החמאס את האחריות על הירי מרצועת עזה ומזהיר: "יש לנו שני עקרונות: 'הבא להרגך, השכם להרגו' וכן - הפוגע בנו 'דמו בראשו'"

איש ג'יהאד. צילום: ארכיון
איש ג'יהאד. צילום: ארכיון

הבוקר השתתף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס הסרת הלוט בפקולטה לרפואה בצפת, שם נערכה גם ישיבת הממשלה.

בפתח דבריו התייחס נתניהו לאירועים האחרונים בדרום: "המדיניות שלנו בעזה מבוססת על שני עקרונות ברורים: העיקרון הראשון הוא 'הבא להרגך, השכם להרגו'. כל מי שנערך לירי לעבר ישראל ויש לנו מידע על כך, נפגע בו על מנת לסכל את הירי. זאת הוראת קבע המתבצעת בכל עת שיש מידע. העיקרון השני גם הוא ברור: הפוגע בנו 'דמו בראשו'".

לדברי נתניהו, "שני הכללים הללו התאחדו בפעולת חיל האוויר ביום שבת בצהרים, עת חוסלה חוליה שעסקה בהכנות לקראת ירי לעבר ישראל. הסתבר שזאת החוליה שירתה את הרקטה לעבר גן יבנה, שלושה ימים קודם לכן. הייתה זו פעולה מדויקת שכוונה ופגעה באנשי הג'יהאד האיסלאמי בלבד. כתגובה לכך פתח הארגון בירי בלתי מובחן, על מרכז אזרחים בישראל. לצערי נהרג באשקלון בשבת אזרח ישראלי, עמי משה זיכרונו לברכה, ונפגעו אזרחים נוספים מירי של הג'יאהד האיסלאמי על מרכזי אוכלוסיה בישראל. בפעילויות הסיכול שלנו מול האש של הג'יאהד נהרגו עוד 5 אנשי הארגון", סיכם נתניהו את סקירתו.

נתניהו הדגיש כי "החמאס, השולט בעזה, הוא האחראי לשמירת השקט ולמניעת הירי מעזה, גם אם המבצעים הם אנשי הג'יהאד", והבהיר כי "לא כדאי לאיש לבחון את הנחישות שלנו לממש את שני העקרונות שתיארתי". הוא הבטיח, מחד, כי ישראל תעשה הכול כדי למנוע ירי לעבר ישראל, וכי היא תפגע בכל מי שבכל זאת הצליח לבצע ירי שכזה, מאידך.

"אין אנו מתלהמים ולא חפצים בהידרדרות", הדגיש נתניהו, אך הבטיח כי ישראל תגן על עצמה "על פי עקרונות אלו".

נתניהו הבהיר כי "אין הפסקת אש" וכי "הצד השני ישלם מחירים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}