19 הרוגים בצמתים העירוניים מתחילת השנה
על פי נתוני אור ירוק: 4,350 בני אדם נפגעו בצמתים העירוניים במחצית הראשונה של שנת 2011. 428 בני אדם בין השנים 2003-2010 בצמתים בשטח העירוני. וידאו לצפיה
- אור ירוק
- ט"ז חשון התשע"ב
מדי שנה נהרגים בממוצע כ-50 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, על פי הנתונים של שמונה וחצי השנים האחרונות. 4350 בני אדם נפגעו בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2011, בצמתים העירוניים, 19 נהרגו ו-118 נפצעו קשה. כך עולה מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בסך הכול נהרגו 428 בני אדם בין השנים 2003-2010 בצמתים בשטח העירוני. תל אביב היא העיר בעלת מספר ההרוגים הגבוה ביותר-85.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "צומת היא מקום מפגש של תנועה המגיעה מכיוונים שונים, בו נדרש הנהג לגלות ערנות גבוהה ולמלא משימות מורכבות יותר מאשר בקטעי דרך אחרים. במהלך שמונה וחצי השנים האחרונות נפגעו 87903 בני אדם בצמתים בשטח העירוני. 428 בני אדם נהרגו, ו-3252 נפצעו קשה. תל אביב היא העיר עם מספר הנפגעים הרב ביותר – 85 ו-603 פצועים קשה. ירושלים – 35 נהרגו ו-302 נפצעו קשה. רמת גן – 25 נהרגו ו-88 נפצעו קשה. חיפה – 24 נהרגו ו-221 נפצעו קשה ופתח תקווה – 22 נהרגו ו-137 נפצעו קשה.
צומת הינה הצטלבות, שבה סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית- צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. זו גם התאונה השכיחה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת. בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב ובהם: גם הולכי רגל ורוכבי אופניים. ולכן נוצרים תרחישים רבים של קונפליקט בין כלי רכב והולכי רגל. תאונות אלו, לרוב, קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל. קיים הבדל גדול בין צומת מרומזר לצומת שאינו מרומזר מבחינת התנהגות הנהג. מיקום הרכב ומהירות הנסיעה בעת סיום המופע הירוק בצומת מרומזר משפיעים על סוג ההחלטה שהנהג מקבל.
הפתרונות להפחתת תאונות דרכים בצמתים הם: מעגלי תנועה-המאפשרים זרימה של התנועה מחד אולם גורמים להאטת מהירות התנועה, מאידך. רמזור- המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. הארת הצומת- מאפשרת ראות טובה יותר של הנהגים את כל משתמשי הדרך בצומת דוגמת הנהגים האחרים, רוכבי אופניים או הולכי הרגל. שילוט בולט המתריע כי הנהג מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות