כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הבוקר שאחרי הטילים • "האברכים בבית; כולם בפחד"

לאחר ההכרזה על הפסקת האש - הדרום מנסה לחזור לשגרה • תושב: "משתדלים לא לצאת מהבית" • ראש עיריית אשדוד: "תחושה של רגיעה מתוחה" • ומה עם הלימודים?

גראד באשדוד
גראד באשדוד

שעות לאחר הודעת הג'יהאד האיסלאמי כי הוא מפסיק את ירי הטילים על דרום הארץ, אך נראה כי תושבי הדרום מתקשים להאמין להבטחות המרצחים ומעדיפים להסתגר בבתיהם. שערי מוסדות הלימוד ברדיוס של 40 ק"מ מרצועת עזה – נותרו נעולים על מנעול ובריח, ואיש אינו יודע מתי יתחדשו הלימודים.

"ביהכ"נ היה ריק כי הגבאי חלה" • ראיון
הגראי"ל לראש ישיבה באשדוד: "תתחילו כרגיל - התורה מגינה"

"יש כאן אווירה מאד מתוחה", מספר אברך חרדי, תושב רובע ח' בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "הרחובות די ריקים, הסתובבתי הבוקר גם ברובע ז' והוא היה ריק מאדם. האברכים לא יצאו לכוללים משום שרובם ממוקמים בקרוונים. כשאנחנו הולכים ברחוב אנחנו משתדלים ללכת צמוד למחסה".

על האירועים אמש הוא אומר: "שמעתי את האזעקה, נכנסו לחדר הפנימי של הבית. אין לי חדר מוגן, שמענו בום כמו שלא היה זמן רב בעיר אשדוד. אחד השכנים צעק: "הנה זה מאחורינו כאן", ראינו עשן, סירנות של אמבולנסים, משטרות וכיבוי אש, הילדים בבניין נכנסו לפאניקה, לא קל יהיה לחזור לשגרה".

אריה, אב ל-4 ילדים ותושב רובע ג' אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אפשר להתלוצץ למרות המצב ולומר שהיום החזירו לנו את הילדים לחופש. נאלצתי אני ורעייתי להישאר בבית ולא לצאת לעבודה כדי לספק תעסוקה לילדים ולהשגיח עליהם..
~"אין ספק שהאזעקות מלחיצות, הקטנה שלנו בת ה- 3, בוכה בכל פעם שאנחנו רצים למקלט, זה מלחיץ אבל צריך להתמודד בתקווה שיהיה לזה סוף במוקדם או במאוחר. אתמול היינו צריכים לשהות במקלט עד שעת לילה מאוחרת למרות שהילדים היו עייפים ורצו כבר לישון".

ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי התחושה הבוקר היא "תחושת רגיעה מתוחה, אין לימודים בעיר אבל נראה שהיא מתנהלת כרגיל. התושבים לשמחתי ולצערי התרגלו למצב הזה, הרבה פחות נפגעי חרדה יותר ממושמעים להוראות פיקוד העורף.

"כיפת הברזל יירטה הבוקר מספר טילים ועבדה כראוי אך יחד עם זאת אנחנו מסבירים לתושבים שאין לסמוך על הכיפה וצריך להישמע להוראות פיקוד העורף. התושבים, לצערי כבר מתמודדים עם המצב. כולנו מצפים שיהיה פתרון יסודי.

"א"א להמשיך לשבש לנו את החיים עם ירי טילים תקופה כה ארוכה".

לגבי הלימודים בעיר אומר לסרי: "אני מקווה שבהערכת מצב במהלך אחה"צ אנחנו נדע תשובות מדויקות יותר. אם הרגיעה תמשיך המוסדות יחזרו לשגרה כבר בבוקר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}