כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

גזר הדין של ענת קם: ארבע שנים וחצי מאסר

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר 4.5 שנות מאסר על ענת קם, שהורשעה בעיסקת טיעון בעבירות של החזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר • ביצוע המאסר יעוכב בשבועיים

גזר הדין של ענת קם: ארבע שנים וחצי מאסר
אתר בתי המשפט



בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (א) מאסר של ארבע שנים וחצי בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי על ענת קם, שהודתה והורשעה, במסגרת עיסקת טיעון, בעבירות של החזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר.

במסגרת העיסקה הסכימה הפרקליטות לא לייחס לקם כוונה לפגוע בביטחון המדינה.

השופטים נענו לבקשתה של קם, וקבעו כי ביצוע המאסר יעוכב בשבועיים. השופטים קבעו כי קם פעלה ממניעים אידיאולוגיים.

עורכי הדין של קם ביקשו שלא להטיל עליה עונש של מאסר בפועל, אלא להסתפק בתקופה הממושכת בה ישבה במעצר הבית - מעצר שלפי השופטים פגע בה קשות. מנגד, הפרקליטות ביקשה לגזור על קם עונש מאסר ארוך ומשמעותי, אולם לא דרשה את העונש המירבי בגין העבירות המיוחסות - 15 שנות מאסר.

קם נעצרה לפני כשנתיים, בחשד שהעבירה לעיתונאי מ'הארץ', אורי בלאו, למעלה מ-2,000 מסמכים מסווגים, חלקם בסיווג של "סודי ביותר", שאותם העתיקה בעת ששירתה כפקידה בלשכתו של יאיר נווה, שכיהן אז כאלוף פיקוד מרכז.

המסמכים שימשו בסיס לכתבה שפרסם בלאו בנובמבר 2008, בה נטען כי בפיקוד המרכז הורו על חיסולים של מבוקשים פלסטינים, גם במקרים שבהם ניתן היה לבצע מעצרים, וכי הדרגים הבכירים ביותר בצבא - בהם הרמטכ"ל - אישרו פגיעה בחפים מפשע במהלך החיסולים.

בחיפוש שבוצע אז בביתה של קם, נמצאו מאות מסמכים סודיים, שנשמרו במחשבה האישי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}