כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לילה סוער: 11 טילים • הבוקר הכריז הג'יאהד האיסלמי הפסקת אש • דיווח מהשטח

כ-40 גראדים ופצמ"רים נורו על הדרום • ההרוג באשקלון: משה עמי בן 56 • 7 טילים נורו הלילה לעבר אשדוד • צפו בשיגור רב-קני מעזה • סיקור, צילומים ועדכון שוטף

אמש באשדוד, צילום: יענקי סלוד
אמש באשדוד, צילום: יענקי סלוד



יום קשה עבר על תושבי הדרום: אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (מוצ"ש) בדרום ומטח טילי גראד נורה משטח עזה. הרוג באשקלון ופצועים בשאר ערי הדרום.

שתי נפילות נרשמות באשקלון ושני אנשים נפצעו. אחד מהם, משה עמי בן 56, נפצע אנושות ונפטר מפצעיו בבית החולים.



הטילים נפלו באזור הנגב, אשדוד, אשקלון, גן יבנה, באר שבע, אופקים ובמועצה האזורית אשכול. מערכת כיפת ברזל יירטה טיל שנורה לעבר באר שבע.



חוליית מחבלים נערכת לירי טילים



ההסלמה החלה כאשר חיל האוויר חיסל בשבת חמישה מחבלים של הג'יהאד האיסלמי, ששיגרו ביום רביעי האחרון טילי גראד לעבר אשדוד. בתגובה שוגרו טילים ופצמ"רים לכל רחבי הדרום.

בית-ספר ריק באשדוד, שבו היה גם קיים בית כנסת, ניזוק כתוצאה מפגיעת שני טילים. במטח נוסף נפגע בית ועשרה רכבים עלו באש. אדם אחד נפצע קל עד בינוני ודווח גם על מספר נפגעי חרדה.

עוד בנושא:
"ביהכ"נ היה ריק כי הגבאי חלה" • ראיון
הגראי"ל לראש ישיבה באשדוד: "תתחילו כרגיל - התורה מגינה"

כך גם, אדם נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים, כתוצאה מהתפוצצות טיל בגן יבנה ונזק נגרם לבית. האיש נפגע מרסיסים בגפיו התחתונות ופונה לבית החולים.

במקביל לירי הטילים, נורתה פצצת מרגמה מדרום רצועת עזה לעבר יישוב במועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי. הפצצה התפוצצה בתחום המועצה האזורית אשכול, בשטח פתוח, ולא נמסר על נזק או נפגעים.

בסיכומו של ערב נהרג אדם אחד, וחמישה נפצעו מרסיסים ושאיפת עשן ו-12 נפגעי חרדה.

כך גם נרשמו נפילות בשטח חקלאי של ישוב במועצה אזורית מרחבים ונפילה אחת ליד כרם שלום.

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי הודיע: "היכן שאין מיגון, לא נאפשר לימודים. איפה שיש, נאפשר. אנחנו מנוסים מאוד, יודעים איך להגיב. הרעיון הוא לשמור על חוסן ושגרה עד כמה שניתן".

ישיבת גור עוזבת מחר את העיר אשדוד, וכן לא ייפתח מחר ה'זמן' בישיבת גרודנא בעיר.

כפי שמסתמן: בבתי הספר בדרום, יתקיימו לימודים במרחבים מוגנים בלבד, בגני הילדים לימודים כרגיל, למעט בישובים העורפיים בהם הגנים סגורים.

פיקוד העורף הודיע כי נכון להערב, אין התקהלויות והתכנסויות מעל 500 איש בשטח פתוח או סגור, ביישובים עד קו ה-40 קילומטרים, כולל הערים: באר שבע, אשקלון, אשדוד, גן יבנה ויבנה.

מפקד המחוז הדרומי ניצב יוסי פריינטה בפנייה לתושבי אשדוד: "אנו מבקשים להישמע להוראות של המשטרה להישאר במרחבים מוגנים ובדגש על כל הסקרנים שמגיעים לזירות, מסכנים את עצמם ומפריעים לעבודת המשטרה".

לטובת תושבי הדרום, יופעל הלילה גל שקט ברדיו האזורי החל משעה 24:00 עד שעה 06:00

התדרים הינם: 97 fm באר שבע והסביבה: fm95.8 נגב צפוני, להבים, אופקים וקריית גת, fm 101.5 אשקלון אשדוד והסביבה.

ח"כ ישראל אייכלר באתר נפילת טיל באשדוד. צילום: בחדרי חרדיםצילום: ח"כ ישראל אייכלר באתר נפילת טיל באשדוד. צילום: בחדרי חרדים
ח"כ ישראל אייכלר באתר נפילת טיל באשדוד. צילום: בחדרי חרדים

החיסול בעזה

כאמור, חיל האוויר חיסל בצהריים חוליית ג'יהאד איסלמי בדרום רצועת עזה. לפחות חמישה מחבלים נהרגו בהפצצה, מזרחית לחאן יונס. בנוסף להרוגים נפצעו 15 אחרים, מהם ארבעה באורח קשה.

מקורות פלסטינים אמרו לסוכנויות הידיעות 'רויטרס' ו'מען', כי היעד שהופצץ היה בסיס אימונים של הג'יהאד האיסלמי.

לפי דיווחים פלסטיניים, אחד ההרוגים הוא בכיר הזרוע הצבאית של הארגון - פלוגות אל-קודס - אחמד שייח' חליל, אותו ניסתה ישראל לחסל כמה פעמים בעבר.

אחמד שייח חליל שימש כמפקד בכיר ביחידת ההנדסה של הזרוע הצבאית של הג'יהאד ברפיח, וארבעה מאחיו חוסלו בעבר על ידי צה"ל.

לפי טענת הג'יהאד, הם הצליחו לפתח שיגור רב קני של גראדים, דבר המקשה על יירוטם. הארגון אף פרסם סרטון הדגמה של הירי.

צה"ל המשיך לתקוף ברצועה, ולפי דיווחי החמאס נהרגו שני מחבלים בתקיפה נוספת הערב.

לילה לא שקט

יום ראשון, 8:30: בזרוע הצבאית של החמאס מכחישים כי הושג הסכם הפסקת אש עם ישראל. דובר הזרוע הצבאית אבו אחמד אמר כי "דם השאהידים עדיין לא התייבש וכי זכותה של ההתנגדות להגיב. בכיר חמאס סלאח ברדאוויל אמר רק עם תחילת הלילה כי המצרים מנסים להרגיע את השטח, אך גם שם הודו כי המאמצים כשלו.

העובדות בשטח לא ממש מעידות על הפסקת אש ומספרות על יירוט 11 טילים ורקטות, 7 מהן באשדוד, שתושביה המודאגים התקשו לעצום עין.

לאחר השעה 3:00 התפוצצו מספר רקטות בשטחים פתוחים ליד באר שבע ואשקלון. לאחר השעה 6 נורה טיל גראד ונפל בשטח פתוח צפונית לאשקלון. שני טילים שנורו לעבר אשדוד יורטו ע"י כיפת ברזל. פצצת מרגמה נפלה בתוך יישוב בשטח המועצה האיזורית שער הנגב, ללא נפגעים או נזק.

בסך הכל, מאז יציאת השבת ספגו יישובי הדרום כ-27 רקטות ופצצות מרגמה.

בתגובה לירי המתמשך, תקפו כלי טיס של חיל האוויר סמוך לשעה 4:30 שישה יעדים ברחבי רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות בכל המטרות.

בצפון הרצועה הותקפו מנהרת טרור ושלוש עמדות שיגור, ובדרום הרצועה הותקפו שני מוקדי פעילות טרור, נכתב בהודעת דובר צה"ל, זוהו פגיעות במטרות וכן זוהו פיצוצי משנה בחלק מהמטרות.

התקיפה באה בתגובה למטח הירי אתמול לעבר שטח מדינת ישראל. מהירי נהרג עמי משה בן ה-56 מאשקלון.

"צה"ל לא יהסס לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד תושבי מדינת ישראל עד אשר ישוב השקט לאזור. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות", נמסר מדובר צה"ל.

עם זאת, דובר צה"ל העריך כי "לא ברור מה אורך הסבב והאם הוא יימשך יממה או למעלה מכך". לדבריו, "אם תהיה כמות של הרוגים באחד מהצדדים, הסבב עלול יהיה להתרחב אל מעבר לאמצע השבוע הקרוב". הוא ציין כי להסלמה אין השפעה ממשית על השלמת "עסקת שליט".

תא"ל מרדכי התייחס למערכת "כיפת ברזל", שלא פעלה ליירוט הרקטות באשדוד, וציין כי התקלה במערכת הייתה "עניין טכני ולא נושא של כוח אדם מפעיל".

12:00: הג'יאהד האיסלמי מודיע כי קיבל את הצעת המתווכים להפסקת אש רשמית, ואכן, משעות הבוקר לא נורו טילים לעבר ישראל. גם צה"ל הפסיק בהשמדת מוקדי הטרור ברצועה.

ירי גראד ממתקן רב קני - מתוך שידור הג'יהאד:























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}