כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

נס באשדוד: "בית הכנסת היה ריק כי הגבאי חלה" • ראיון

תושבי אשדוד אפופי התרגשות מהנס שאירע בעירם • טיל גראד נפל על בית הכנסת רשב"י - וזרע בו הרס רב • המניין שהתקיים בו כל שבת בוטל בשל מחלת הגבאי

אשדוד בוערת. הערב בעיר הדרומית; צילום מוטי ל.
אשדוד בוערת. הערב בעיר הדרומית; צילום מוטי ל.

נס באשדוד: בית-הכנסת באשדוד שספג פגיעה ישירה היה סגור באופן חריג בשל מחלת הגבאי.

הערב (מוצ"ש) פגעה רקטה בבית הכנסת רשב"י באשדוד אך המקום היה סגור במהלך השבועיים האחרונים. לאחר שגבאי בית-הכנסת נאלץ לעבור ניתוח ברגלו.

יעקב, תושב אשדוד מספר בשיחה לבחדרי חרדים על התחושות והפחד: "בשבת אחר הצהרים סמוך לשעה 4:50 בעיצומה של תפילת מנחה בבית הכנסת, שמענו אזעקה בעיר, לפי הוראות פיקוד העורף ברחנו כולם למרחב מוגן סמוך, שמענו פיצוץ עז. לאחר מספר דקות יצאנו וחזרנו לתפילה.

"לאחר זמן מה, התברר כי התרחש נס גדול, טיל גראד נפל על מתנ"ס שם מתקיים בכל שבת מנין תפילה. אך בעקבות ניתוח שעבר החזן, הוא הודיע בערב שבת שהשבת לא יתקיים שם מנין".

יוסי תושב אחר מאשדוד, מספר גם הוא: "גרתי באשקלון, שם סבלנו רבות מהירי מרצועת עזה. לפני כשנה עברתי לעיר הורי אשתי אשדוד, אך כנראה שאין ממש הבדל. ביום רביעי האחרון נורו מספר טילי גראד לעברינו, והיום זה חזר שוב.

"את האזעקה הראשונה שמעתי באמצע סעודה שלישית, ונכנסנו מיד למרחב מוגן, שמענו 2 בומים מרחוק, ואז שוב שמענו פיצוץ עז. מאוחר יותר, לאחר יציאת השבת בערך בחמישה לשבע שמענו בום אדיר, כל החלונות בבית רעדו, הרבה זמן לא שמענו פיצוץ בעוצמה כזאת. הרגשנו ריח חזק של אש ועשן. יצאנו לרחוב וראיתי 100 מטר ממני מספר רכבים עולים באש, וכוחות גדולים של כוחות הביטחון זרמו למקום.

"לעזוב את העיר?", הוא מסיים, "אני לא חושב שיש לי לאן לעבור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}