כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חתונה מאוחרת • הרב לא הגיע והחופה התקיימה בחצות

בני זוג תבעו רב נתנייתי שאיבד את דרכו לחופה ולא הגיע • בני הזוג הזמינו רב אחר והחופה נערכה רק בחצות • בית המשפט פסק: "הרב חסר אחריות"

החופה התקיימה בחצות. צילום ארכיון: ישראל ברדוגו
החופה התקיימה בחצות. צילום ארכיון: ישראל ברדוגו

את הסיוט הזה לא ישכחו אריאל ותהילה, בני זוג מהשרון שנישאו באחרונה. הרב שהזמינו לערוך את החופה לא הופיע ובמקום זאת, הוזמן ברגע האחרון רב אחר, כך מספר 'מעריב'.

החופה נערכה בשעה 22:50 בלילה, לאחר שנכתבה כתובה חדשה, אך חלק נכבד מהאורחים כבר עזבו את האולם. המנה העיקרית הוגשה לאלו שנותרו באולם בערך בשעת חצות.

בני הזוג הזמינו את הרב מריז'ן מרבנות נתניה. כשראו שזמן רב חולף והרב אינו מופיע הם התקשרו לרב העיר, הרב דוד שלוש שאישר לרב אחר לחתן אותם.

בני הזוג פנו לבית המשפט נגד הרב. בבית המשפט סיפר הרב כי יצא לכיוון האולם אך עקב עבודות בדרך איבד את דרכו והגיע למקום אחר. בבית המשפט הוא סיפר כי מאחר שהוא סובל מסוכרת, הוא נכנס למצןקה וחש ברע ורק בחצות הגיע לביתו.

מאחר שבאותו יום לא לקח עמו הרב מרי'זן את הסלולרי, לא היה ניתן לאתרו והוא לא יכול היה ליצור קשר עם בני הזוג. בכל מקרה האשים הרב את בני הזוג שלא סיפק לו מפה מעודכנת של מקום האירוע.

השופטת בבית המשפט השלום בנתניה קבעה: "מצפים אנו מרב המגיע לערוך חופה שיברר קודם לכן היטב כיצד מגיעים למקום האירוע. כן מצפים אנו שכאשר מבין הוא שלא יצליח להגיע, ימצא פתרון הולם ומתאים, שכן ברור לו שבני הזוג אינם יכולים להינשא ללא הימצאותו".

בית המשפט חייב את הרב לפצות את בני הזוג ביותר מ-30 אלף שקל. עוד הוסיף כי לא חייב הרב בעלות המנות כי על בני הזוג היה להגיש את המנה העיקרית לפני החופה ולא לחכות לחצות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}