כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

'המיידוף החרדי' הורשע בהונאת 200 מיליון דולר

אלי ויינשטיין, ישראלי לשעבר תלמיד ישיבת 'שערי יושר' הורשע ב'הונאת פונזי' בסך 200 מיליון דולרים • התביעה דורשת להטיל עליו 800 שנות מאסר בכלא • ויש וידאו

אלי וינשטיין. צילום:   ASBURY PARK PRESS
אלי וינשטיין. צילום: ASBURY PARK PRESS צילום: ASBURY PARK PRESS



תדהמה בלייקווד: אלי ויינשטיין המכונה ה'מיידוף החרדי' בן 36 הורשע אתמול (ה) בבית משפט בניואק, ב-45 סעיפים כולל הלבנת כספים, הונאה וגניבה בסך 200 מיליון דולר. התביעה דורשת שיוטלו עליו 800 שנות מאסר.

ויינשטיין ישראלי לשעבר, והואשם בהעברות מקרקעין ותנועת כספים בנקאית חובקת עולם. הוא הונה חרדים רבים בישראל, ארה"ב ובריטניה.





במקביל לאישומים הפלילים נגדו, נתבע גם ויינשטיין בתביעות אזרחיות של מיליוני דולרים ביניהן: הארווי ווליניץ מפלורידה, תובע 80 מיליון דולר בקירוב, שנועדו לשמש ברכישת נכסים בניו-ג'רזי, פלורידה, ניו-יורק, טנסי, ג'ורגי'ה ופנסילבניה.

לפי הטענות, ויינשטיין ביצע תרגיל פירמידה מבריק ואכזרי, במסגרתו שכנע אותו וכן משקיעים אחרים להזרים מאות מיליוני דולרים לרכישת נכסים שבפועל לא עברו לרשותם.

על פי האישום, ויינשטיין מעולם לא היה הבעלים של הרכוש שהוא טען ששייך לו, במקרים רבים הוא מכר שוב ושוב את הרכוש הכוזב.

ויינשטיין נעצר לפני שנה ושוחרר בערבות של 10 מיליון דולר.

מ'שערי יושר' ללייקווד

אלי וינשטיין גדל בישראל. כבר כבחור נחשב לאיש החיים הטובים. אחד שמפנק את החבר'ה, בחור שכולם רוצים בקרבתו. הוא עשה עסקים קטנים וזכה למגע זהב. "כל מה שאלי נגע, הפך מיד לזהב", סיפר חברו הטוב לספסל הלימודים בישיבת 'שערי יושר' הירושלמית.

לאחר ימי נערות עליזים במיוחד, התחתן אלי וקבע את ביתו בשכונת הר נוף הירושלמית. לפני למעלה מ-10 שנים עקר לארצות-הברית, והחל לעסוק בנדל"ן.

היו אלה הימים היפים של הנדל"ן האמריקני. כל מי שנגע בקרקעות האמריקניים עשה כסף מהיר. אלי, שתמיד היה בעל חושים מחודדים, עשה מהר מאוד את הונו הראשון.
~שמו התפרסם במהירות בין אנשי עסקים חרדים בניו-יורק, ששמעו על ילד הפלא שהגיע מארץ-ישראל, ולא מעט אנשי עסקים החלו למסור לידיו סכומי עתק, שהפכו עד מהרה לסכומים גדולים בהרבה. וינשטיין עבר לליקווד, רכש בית ענק, ונהג לחלק מיליוני דולרים לצדקה. אבל גם את עצמו לא הזניח. אלי ניצל את הכספים שקיבל מהמשקיעים כדי לרכוש בין השאר חפצי יודאיקה עתיקים בשווי 6.2 מיליון דולר, ותכשיטים ואוסף שעונים בשווי 7.6 מיליון דולר.

אבל ה'הובי' שלו היה, ללא ספק, אברכי כולל. אחד מראשי הכוללים הקטנים באזור ירושלים סיפר ל'בחדרי חרדים', כי את וינשטיין פגש במשרדו שבמנהטן, לאחר שקבע עמו פגישה אקראית, כמו עם גבירים רבים באזור. "נכנסתי למשרד, ואלי היה באמצע פגישה. המתנתי לו 40 דקות מחוץ למשרד. כשהוא יצא, הוא שם לב שאני ממתין זמן רב, וכנראה מאי נעימות הוא הניח על השולחן 15 אלף דולר, ונפרדנו לשלום".

סכומים גדולים בהרבה, העביר וינשטיין לכוללים רבים, כאשר חלק מהם קיבלו מליוני דולרים בשנה. כמעט ואין מוסד תורני בארץ שלא נהנה מידו הפתוחה. על-פי ההערכות, חילק וינשטיין עשרות מליוני דולרים בעשור האחרון.

התביעה במשפט טענה, כי וינשטיין השתמש בעסקות נדל"ן ותרומות העתק לצדקה ולמוסדות התורה כדי להסתיר את ההונאות שביצע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}