כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

סער באונסקו: "לא אתם תחליטו על הקמת מדינות"

עצרת אונסקו התכנסה בפריז כדי לקדם הכרה במדינה פלסטינית • גדעון סער הגיע לייצג את ישראל, ותקף את העצרת בחריפות • "יש כאן אובססיה אנטי-ישראלית"

סער בנאומו באונסקו. צילום: ארז  ליכטפלד
סער בנאומו באונסקו. צילום: ארז ליכטפלד

שר החינוך, גדעון סער, המייצג את ישראל בעצרת הכללית של אונסקו בפריז, אמר הבוקר (ו') בנאומו בעצרת, כי אין זה מתפקידו של אונסקו להחליט על "הקמת" מדינות חדשות וכי מדינה פלסטינית לא תקום כתוצאה מהחלטה כזאת.

כזכור, מקיימת העצרת דיונים להכרה במדינה פלטינית, בלחץ העולם הערבי. השר סער ציין כי תכלית המהלך הוא לעקוף את הדיונים המתקיימים כעת במועצת הביטחון של האו"ם.

שר החינוך התריע, כי המהלך הפלסטיני לעקוף את המשא ומתן בין הצדדים, עלול להרחיק את השלום ואת סיום הסכסוך, אולי לשנים רבות.

השר סער אמר, כי החלטה כזאת, המנוגדת למנדט של אונסקו, תהווה שיא של תהליך פוליטיזציה שלו ותפגע בארגון עצמו. "הפלסטינים רוצים פסאדה של מדינה לא במסגרת סיום הסכסוך, אלא כדי להמשיך את הסכסוך ואת מאבקם נגד ישראל מעמדות משופרות", אמר.

השר הוסיף כי בכנסי אונסקו מועלות פעם אחר פעם באובססיה אנטי-ישראלית, הצעות החלטה נגד ישראל. בה בעת, אונסקו אינו עוסק, למשל, בדיקטטורות של איראן וסוריה הרוצחות ומדכאות באופן יומיומי את אזרחיהן.

השר סער נפגש לפני כן עם מזכ"ל אונסקו הגב' אירינה בוקובה, והציג לה עמדת ישראל בנושא.

כמו כן נפגש עם שרים אירופאים המשתתפים בוועידה בניסיון לשכנעם להתנגד למהלך הפלסטיני.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}