כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ירושלים מתפלגת • מועצת העיר אישרה 2 מינהלים ברמות

המפלגות החרדיות נכנעו ותמכו בשני מינהלים - חרדי וחילוני - בשכונת רמות הירושלמית • יוסי דייטש: "תמכנו בהצעה בצער - אנו כנראה לא שולטים בעיר"

 בעד. חברי המועצה החרדים בישיבת המועצה. צילום ארכיון: ג'קי
בעד. חברי המועצה החרדים בישיבת המועצה. צילום ארכיון: ג'קי



ישיבת מועצת ירושלים אישרה היום (ה) ברוב קולות את הליך הבחירות לשני מינהלים קהילתיים בשכונת רמות.

ההחלטה התקבלה על אף שהציבור החרדי הינו הרוב בשכונה. עם זאת דרישות נציגי הסיעות
החרדיות התקבלו, אף לא נכללו בהצעה לסדר היום.

הדרישות של נציגי הסיעות אושרו במסמך שהוקרא במהלך ישיבת המועצה, אותו גם אישר וקיבל עו"ד יוסי שרעבי, מנהל אגף חברה ונוער - האחראי על הפעלת המינהלים הקהילתיים.

כזכור, 'יהדות התורה' התנתה את הסכמתה להפעלת מינהל קהילתי חילוני בהעברת מבני הציבור לרשות המינהל החרדי, סמכות משותפת בתחום הבינוי והתכנון ואחריות בלעדים על המשפחתונים.

ראש העיר סירב להעביר את האחריות של מבני הציבור למינהל החרדי אך הוסכם כי תקום וועדת היגוי משותפת לחרדים ולחילונים בנושא.

לאחר התייעצויות ארוכות עם רבני שכונת רמות, החליטו נציגי הסיעות לאשר את הבחירות.

שמחיוף ויוסי דייטש בישיבת המועצה, צילום ארכיון: גצילום: שמחיוף ויוסי דייטש בישיבת המועצה, צילום ארכיון: ג
שמחיוף ויוסי דייטש בישיבת המועצה, צילום ארכיון: ג


"התייעצנו עם הרבנים- ופעלנו בהתאם"

למרות שהצביע בעד הליך הבחירות, התבטא חבר המועצה אלישע פלג נגד ההצעה: "אלו יהיו בחירות אנטי דמוקרטיות, שמפלגת את החרדים והחילונים, בעוד אנחנו נאבקים למען אחדותה של ירושלים. יש כאן בשורה לא טובה לתושבי העיר. אם הרוב הוא חרדי הוא צריך לקבוע את הרוח בשכונה.

"אני לא חרדי וא"א להאשים אותי שאני מנוע מאינטרס, כזה או אחר", הוא אומר.

סגן ומ"מ ראש העיר יוסי דייטש אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בצער רב ובהרגשה כבדה הנציגות החרדית הצביעה בעד שני מנהלים, למרות שציבור החרדי הוא רוב בשכונה. אנחנו מבינים שהחרדים עדיין לא שולטים בירושלים.

"המבחן של ראש העיר - האם כחרדים נוכל לקבל את הדרישות בהתאם לגודלנו ולא נצטרך לעמוד כעניים בפתח. דבר נוסף, שנת הכספים של שנת 2012 תהווה שנת מבחן אם יקויימו ההבטחות והציבור החרדי יקבל באופן שווה כציבור החילוני. והיה ולא, נפרק את ההסכמה. צריך לזכור את הישיבה הזו כאשר אנחנו נצביע לשני מינהלים בקרית יובל, כאשר שם התמונה היא הפוכה".

סגן ראש העיר ויו"ר ש"ס בירושלים, אלי שמחיוף אמר ל'בחדרי חרדים': "לכתחילה רצינו ועדיין רוצים, מינהל קהילתי אחד. בדיעבד, בהוראת ובהנחיית הרבנים שמלווים אותנו הסכמנו"".

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' וסגן ראש העיר, יצחק פינדרוס אמר: "אני שמח שראש העיר קיבל את הדרישות ובניהם שהתכנון בשכונה יהיה תחת גוף אחד כפי שמתנה מכתבו של מר שרעבי.כמו- כן המבנים שנמצאים בשימוש של הציבור החרדי יהיו בבעלתם, ועל כן הסיעה תמכה בהצעת ראש העיר"

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}