כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

כחלון תוקף: "הסלולריות מתייחסות אלי כאל עובד קבלן"

השר כחלון - כבר לא השר הכי נחמד בממשלה - לפחות לא מול חברות הסלולר • בנאום חריף הוא תוקף את החברות על הזלזול שלהן בו ובלקוחותיהן • "החברות ניהלו מונופול"

השר כחלון ואגרוף קמוץ
השר כחלון ואגרוף קמוץ



יש המכנים אותו "השר הנחמד של הממשלה", אבל כשהוא מחליט להסיר כפפות, הוא יורה באופן מרשים למדי.

לאחרונה הפך שר התקשורת, משה כחלון, לאימת חברות הסלולר, שלא ממש רוות נחת מפעילותו הענפה למען הורדת המחירים.

"הטקטיקה של חברות הסלולר, היא התייחסות גורפת לשרים כאל עובדי קבלן, משום שאנחנו מתחלפים אחת לכמה שנים, הם חושבים שאכהן בתפקיד לזמן קצוב – אבל אני לא מתרגש מזה וזה לא מה שימנע ממני להמשיך בדרכי", אמר שר התקשורת, ח"כ משה כחלון, בכנס הפתיחה של ארגון שגרירי רוטשילד - תוכנית לפיתוח מנהיגות אישית ואחריות חברתית הפועלת באקדמיה.

במהלך נאומו הסביר כי "ברגע שהבנתי ששוק הסלולר מנהל בצורה אגרסיבית מונופול על תחום דמי הקישוריות, החלטתי לפעול להשגת רגולציה.

"כמו שאתם עורכים את המחקרים שלכם באוניברסיטאות ובמסגרת הפעילות שלכם בארגון שגרירי רוטשילד, גם אנחנו חקרנו את חברות הסלולר, שטענו שמחיר דמי הקישורית הממוצע עומד על 26 אגורות. לאחר חקירה מדוקדקת שלנו שארכה למעלה משנה, על ידי מיטב המוחות של משרדי, סטטיסטיקאים ואנשי מקצוע רלוונטיים גילינו שדמי הקישורית אינו עולה על 6 אגורות".

כחלון המשיך והסביר כי "באופן כללי הבנו שאנו ניצבים בפני תופעה מדאיגה וצרכני התקשורת משלמים יותר מדי כסף. בעיניי לשלם 200 ₪ בחודש זו הגזמה פראית, וכעת השאיפה שלנו היא לקצר את זה בחצי. בשנה האחרונה הבאנו לכך שתהיה ירידה של 30% בחשבונית האישית של כל אזרח, ואני מתחייב לכך שעד פברואר 2012 נרגיש כולנו ירידה של עד 50% בחשבונית האישית של כל אחד מאתנו. זאת בזכות פתיחת השוק לתחרות, בעידוד משרד התקשורת ייכנסו בקרוב עוד 3 מפעילות תקשורת חדשות".

בימים אחרים. השר כחלון ב"אוהל"צילום: בימים אחרים. השר כחלון ב"אוהל"
בימים אחרים. השר כחלון ב"אוהל"


היעד הבא: סיבים מהירים

כחלון הפנה ביקורת כלפי תחום פרוץ נוסף שאותו יש לבדוק: "מה ההיגיון שבמדינת ישראל רק חברה אחת יכולה לייבא פולקסוואגן, מזדה ופורד? אם גורמים נוספים היו יכולים לייבא כלי רכב, הייתה לנו תחרות בריאה יותר, משק מגוון יותר.

כחלון נידב טיפ מניסיונו האישי: "במהלך הקדנציה שלי חטפתי לא מעט ביקורות מחברות הסלולר, אבל לא צריך להתרגש מזה, אסור לשכוח שמדובר בחברות שהן חזקות יותר מהממשלה. החוזק שלהן בא לביטוי בכך שבאפשרותם לשכור צבאות של טובי הכלכלנים ועורכי הדין, בעוד שהתקציב של המדינה מוגבל.

משרד התקשורת למשל מעסיק 12 עו"ד ו6 כלכלנים. על כל חוות דעת כלכלית שמשרדי יוציא – יעמדו מולנו מיטב עורכי הדין והכלכלנים של ישראל. משרד התקשורת יכול לשלם מקסימום 10,000₪ לעו"ד, ולכן המשרדים הגדולים, שמשתכרים בלמעלה מ-100 אלף לחודש, מתגייסים לטובת הלקוחות שיש ביכולתם לשלם סכומי עתק שכאלו.

כחלון סימן את היעד הבא שלו: "אנו פועלים לכך שבכל בית בישראל יהיו סיבים אופטימיים FTTH, שביכולתם להעביר זרימת מדיה נורמאלית.

"גם ילד בקריית שמונה יקבל פס רחב כמו שמקבל ילד בוושינגטון. חשיבותה של הטכנולוגיה המתקדמת של הפס הרחב כבירה, היא תעזור באופנים רבים: למידה מרחוק - נער מיריחו יוכל לקבל שיעור באינטרנט ממומחה מאוני' ת"א, בחור מרהט יוכל להיבדק דרך המחשב על ידי מומחה מביה"ח במרכז הארץ. המדינה חייבת לפתח את הנושא והיא דואגת לזה כעת. לא ניתן להרשות למדינה להיות מפגרת בתחום הזה, אנחנו חייבים להדביק פערים עם המדינות המפותחות".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}